home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
LG baterije

Foto: LG / Ilustracija

Danas industrijom baterija dominiraju litijum-jonske baterije. Većina ovih baterija ima anodu izrađenu od grafita. Naučnici već nekoliko godina pokušavaju da zamene grafitni materijal silicijumom, jer je doneo nekoliko pozitivnih rezultata.

Međutim, nakoliko je problema u aplikaciji ove tehnologije, poput slabe provodljivosti materijala i činjenice da se silicijumska anoda skuplja tokom punjenja i širi tokom pražnjenja te na kraju puca. Ali sada korejski naučnici tvrde da su pronašli tehnologiju koja omogućava korišćenje silicijumske anode.

Kako piše Revija HAK, naučnici Soojin Park (hemija), Youn Soo Kim (nauka i inženjerstvo materijala) i Jaegeon Ryu (hemija i biomolekularno inženjerstvo) otkrili su da je tajna – polimerno vezivo. Prethodni grafitni materijal je zamenjen silicijumskom anodom u kombinaciji sa slojevito nabijenim polimerima koji kontrolišu širenje volumena, čime se obezbeđuje stabilnost baterije.

Sami istraživači tvrde da će nova tehnologija ponuditi deset puta veći kapacitet u poređenju s današnjim litijum-jonskim baterijama. To znači da bi automobil s dometom od 500 kilometara imao domet od 5000 kilometara.

Novi polimeri ne koriste samo vodonikove veze već i sile između pozitivnih i negativnih naelektrisanja. Ove sile su znatno jače, ali su reverzibilne, što omogućava jednostavnu kontrolu širenja volumena. Osim toga, naučnici su uveli polietilen glikol da bi regulisao fizikalna svojstva i olakšao difuziju litijumskih jona, što rezultira debelom elektrodom s visokim kapacitetom i maksimalnom gustinom energije u litijum-jonskim baterijama. Za sada nije poznata procena o komercijalizaciji ove tehnologije.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 139



Komentari