
Foto: Arhiva / Goodyear Dunlop Sava Tires d.o.o.
Proizvođači automobila su jasno definisali koliko moraju da budu naduvane gume na pojedinim modelima. Velika odstupanja nisu dobra.
Tek u u nekim modelima proizvođači navode koliko pritisak mora da se poveća u slučaju vožnje s punim automobilom, sa svim zauzetim sedištima i prtljagom.
Ponovimo, gume s niskim pririskom se preterano zagrevaju i može da im se smanji vek trajanja do 20%. Odnosno, umesto da traju oko 40.000 kilometara, moraćete da ih zamenite na 32.000 kilometara. Takođe, povećava se i opasnost od pucanja guma, navodi Revija HAK.
U prenaduvanim gumama, bočne delovi i gazni sloj postaju tvrđi nego inače, a kontaktna površina gume na putu se smanjuje, što izaziva njeno brže trošenje. Ova promena može da smanji trakciju i performanse…
Izvor: Revijahak.hr