
Opoziv obuhvata više modela – i4, i5, i7 i iX – proizvedenih između 2022. i 2024. godine. Problem je u softveru pogonskog sistema koji može pogrešno da očita stanje električne izolacije i zbog toga automatski isključi visokonaponski sistem.
Konkretno, softver može pogrešno da detektuje stanje tzv. dvostruke izolacije, što pokreće sigurnosno isključivanje pogona na otprilike 15 do 20 sekundi nakon što se pojavi upozorenje. Iako upravljanje i kočenje u tom trenutku i dalje funkcionišu, vozilo gubi pogonsku snagu i nastavlja da se kreće samo po inerciji.
Kao navodi Index.hr, BMW je istragu o ovom problemu pokrenuo još 2021. godine. U početku se sumnjalo da su uzrok nečistoće koje utiču na rad električnih motora, ali zbog vrlo malog broja prijavljenih slučajeva problem tada nije mogao precizno da se utvrdi.
Nakon višegodišnjeg testiranja proizvođač je otkrio da softver ne razlikuje dovoljno precizno stvarno stanje dvostruke izolacije – koje zahteva isključivanje sistema iz bezbednosnih razloga – od manje ozbiljnih odstupanja. Takvo isključivanje služi za sprečavanje električnog udara ili pregrejavanja.
Do sada je BMW primio 43 prijave koje se odnose na ovaj problem, većinom pri brzinama većim od 32 km/h. Nijedna prijava nije uključivala nesreću ni povredu. BMW kaže da će problem rešiti ažuriranjem softvera pogonskog sistema - bežično ili u ovlašćenim servisima. Vlasnici će o opozivu biti zvanično obavešteni 5. avgusta.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW