home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Klima
 
Da bi potrošnja goriva bila niža, sistem mora da reguliše unutrašnju temperaturu što je samostalnije moguće.

Revija HAK pisala je u nekoliko navrata o klima-uređajima u automobilima i njihovom uticaju na potrošnju goriva, a merenja je sproveo i Nemački auto-klub (ADAC).

Zahvaljujući modernim kompresorima klima-uređaja, uticaj na potrošnju goriva i dodatne troškove polako opada. Test je pokazao prosečnu dodatnu potrošnju od 10 do 15 odsto.

Veliki uticaj na potrošnju goriva ima i okruženje u kojem vozite automobil. U gradu je povećana potrošnja oko 20 odsto, na otvorenim putevima (prosečna brzina oko 100 km/h) potrošnja raste oko šest odsto, a kada automobil radi u leru, potrošnja raste za velikih 70 odsto.

Za nižu potrošnju goriva, sistem mora da reguliše unutrašnju temperaturu što je samostalnije moguće, tj. u režimu rada „Auto“, ako imate automatski klima-uređaj.

Odnosno, takav režim rada je mnogo bolji nego da sami određujete jačinu duvanja klima-uređaja.

Izvor: N1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 150



Komentari