
Gorden Vagener je za britanski Autocar rekao da je vrhunski električni automobil lansiran „10 godina prerano“, sugerišući da je jednostavno previše futuristički za svoje dobro. Međutim, automobil je na tržištu već oko četiri godine i nismo videli veliku promenu u percepciji javnosti, navodi Motor1.

Ljudi i dalje nisu ljubitelji dizajnerskog jezika koji se koristi u celoj EQ liniji. Vagener objašnjava da EQS nije uspeo da se dopadne kupcima S-klase jer je „to potpuno drugačiji automobil“, onaj koji nije razvijen kao luksuzna limuzina sa vozačem i dugačkom haubom kao konvencionalni vodeći model. Gledajući unazad, čovek zadužen za dizajn u Mercedesu sugeriše da je brend trebalo da drugačije plasira automobil na tržište, „više kao futuristički CLS, S-klasa Coupe ili nešto slično“.
Mercedes je već priznao da je naučio iz svojih prošlih grešaka. Sada objedinjuje dizajnerski jezik za modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i za električne modele. Sledeća generacija S-klase će tako iznedriti verziju sa nultom emisijom koja bi trebalo da zameni EQS. Stil u obliku jajeta je na izlasku, iako se promena neće dogoditi preko noći. Trenutna generacija S-klase je zakazana za fejslift 2026. godine, tako da njen naslednik verovatno neće stići do kraja decenije.

U međuvremenu, Mercedesova odluka da spoji modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električne modele već postaje očigledna u celoj njihovoj ponudi. Štaviše, predstojeći električni GLC neće biti označen kao EQC, jer kompanija postepeno ukida odvojenu EQ liniju. To je jasan znak da Mercedes odražava strategiju BMW-a nudeći različite pogonske sklopove u okviru jedne modelske porodice.
U prethodnom intervjuu za ABC News, Vagener je branio dizajnerski jezik EQ-a, opisujući ga kao „svrsishodan i veoma progresivan“. Tvrdio je da slaba potražnja za EQS-om nije nužno rezultat njegovog stila, već načina na koji kupci uopšte doživljavaju električna vozila: „Jedan problem sa električnim vozilima je percepcija kupaca. Kupac ga vidi kao elektronski uređaj. Automobili sa SUS motorima se i dalje doživljavaju kao hrono sat, mnogo dugotrajniji.“
Mercedes je već pokušao da EQS učini da podseća na S-klasu ugradnjom drugačije prednje maske. Drugi fejslift je u pripremi, sa motivom trokrake zvezde integrisanim u farove. Ovo predstojeće osveženje sugeriše da će EQS ostati u postavi još najmanje nekoliko godina, što je logično s obzirom na to da se električna S-klasa ne očekuje pre 2030. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs