
2017. godine se prosečna starost pomerila na oko 45 godina. Sada postoji dobar razlog za očekivanje da bi ta starost mogla da se smanji u narednim godinama. U razgovoru za publikaciju The Drive, predsednik Rolls-Roycea za Severnu Ameriku, Džon Kolbet, otkriva da je prosečna starost novog kupca električnog modela Spectre, zapravo, znatno niža od 45 godina.
Na nedavnom događaju kojem je prisustvovao i BMW Blog u Kolorado Springsu, Kolbet je rekao medijima da prosečna starost kupca modela Spectre iznosi 35 godina, skoro deset godina mlađe od prosečne starosti u celom brendu. Pored toga, 40% kupaca koji biraju Spectre su potpuno novi u brendu. Podaci se direktno prevode u jednu poruku: Rolls-Royce pronalazi nove vrste kupaca. To ima smisla kada se uzme u obzir da je Spectre storijski prvi za brend, koristeći elektrifikaciju umesto snažnih V12 motora. I dok to može odbiti neke tradicionaliste, očigledno postoje drugi koji su spremni i sposobni da zauzmu njihovo mesto.
Igra sa godinama je važna za sve proizvođače automobila. Luksuzne marke poput Mercedes-Benza i BMW-a su posebno ranjive, ali sledeći ešalon - segment u kojem igraju Rolls-Royce i drugi poput Bentleya - suočava se sa sličnim preprekama. Zbog visoke cene, prosečna starost je veća. Stoga je pronalaženje mlađih kupaca još važnije. Tu je i pitanje percepcije brenda. Postati poznat kao „automobil za starce“, može biti sporo delujući otrov za bilo koji brend.
„Nova tehnologija, novi materijali, novi dizajni, sve to igra ulogu“, rekao je Kolbet. „Tehnologija je važna mladim klijentima i zato je Spectre odjeknuo kod onih koji žele da kupe svoj prvi Rolls-Royce.“
Kada je lansiran, rukovodioci su tvrdili da je Spectre „Rolls-Royce koji menja sve“. Kako se ispostavilo, izgleda da su bili u pravu. Kako navodi BMW Blog, moraćemo da vidimo koliko će prosečna starost kupaca Rolls-Roycea pasti u narednim godinama da bismo stekli pravu sliku o tome koliko je tačno promena Spectre doneo brendu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs