home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Xiaomi YU7
 
Tržišni analitičar Bil Ruso živi u Šangaju od 2004. godine. Došao je u Kinu s visoke pozicije u Chrysleru u Detroitu i bio je očaran eksplozivnim razvojem u Kini u poređenju s Detroitom, koji se kreće tempom kao ledenjak, kako kaže.

Amerikanac svakodnevno prati kinesku automobilsku industriju već 20 godina iz svoje baze u Šangaju i objašnjava da današnji kupci električnih automobila žele da njihov automobil bude produžetak njihovog pametnog telefona. Sve je počelo, prema Rusou, kada je Tesla počeo izgradnju gigafabrike u Šangaju 2019. godine, a samo 18 meseci kasnije lansirao Model 3 u Kini.

– I tada se svet promenio. Ne zbog kovida, već zato što su potrošači koji do tada nisu bili zainteresovani za električne automobile počeli i njih da kupuju. Na početku su gledali Teslu, ali onda su otkrili da postoje dobri kineski proizvodi.

To je objasnio tokom posete Kopenhagenu, gde je bio glavni govornik na IDA konferenciji Električna energija u drumskom saobraćaju.

Kako navodi Revija HAK, kineski proizvođači su 2020. godine imali tržišni udeo od 37 posto na svom tržištu, ali već u 2022. godini udeo je porastao na 47 posto. Danas je to 69 posto.

– To je ludo. Toliko su izgubili strani brendovi. Pritom to nije jedna marka, to su svi, ali šefovi zapadne automobilske industrije nisu videli ozbiljnost situacije – kaže Ruso.

Sledeći veliki korak u mobilnoj tehnologiji dolazi s električnim automobilom, za koji kupci u Kini žele da bude produžetak njihovog pametnog telefona. Ruso to tvrdi jer je već na tržištu u Kini.

– Ovde se ne radi o tome koliko jedinica prodajete, već o tome kako možete da ostvarite prihod od korišćenja svojih proizvoda. Možete uzeti automobil poput Xiaomija SU7, koji je lansiran 2024., a Xiaomi zna kako unovčiti uslužnu platformu sa stotinama miliona korisnika. Ako kupite uređaj od Xiaomija, želite da preuzmete i njihovu aplikaciju. Prikupljaće podatke i unovčiti ih. Xiaomijev automobil u osnovi nije samo automobil, nego je dizajniran na način koji je u osnovi usmeren na korisnika. Mnogo je više fokusiran na interaktivnost sa suvozačem, a ne samo s vozačem. To je promena paradigme u načinu na koji razmišljamo o automobilima. Pre pametnog telefona zapravo nije bilo Kineza koji su koristili internet, ali danas svi imaju pametni telefon, a kompanije u automobilskoj industriji znaju kako iskoristiti podatke. Inteligentni automobil je još jedna vrsta pametnog telefona na kojem mogu da komuniciarju s korisnicima u svakodnevnom načinu života. To je ono što se promenilo – rekao je Ruso, te zaključio:

– To se dogodilo i Nokiji. Nikome više nije bio potreban ‘glupi’ telefon. Blackberry je takođe mrtav. Zapadni svet nastavlja da proizvodi hardver i proizvode usmerene na vozače u svetu koji se pomerio na dizajn usmeren na korisnika.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi



čitanja : 185



Komentari