
Ideja za Chevy Small Block je rođena iz očaja. Bila je 1954. godina, a novi model Chevrolet Corvette nije zapalio automobilski svet, na veliko razočaranje Chevroletovih šefova i malog tima na čelu s ocem Corvette, Zorom Arkus-Duntovom. Problem je bio u 235-CID rednom šestocilindričnom motoru, poznatom i kao Plavi plamen. U vrhuncu je proizvodio samo 115 KS, navodi Revija HAK.
Prodaja je krenula toliko loše za Corvette da se General Motors poigravao s idejom da ukine model. Međutim, čovek po imenu Ed Cole dobio je zadatak da Corvette dobije više snage. Zato se obratio Pontiacu za dizajn ventilskog sklopa i krenuo u stvaranje novog motora. Na kraju je V8 prešao put od crtaće table do proizvodnje za samo 15 nedelja. Novi V8 motor su odmah počeli da ugrađuju u Corvette iz 1955. i u Chevrolet Bel Air. Novi 4,3 litarski motor s malim blokom je proizvodio 195 KS kada je opremljen Rochestem karburatorom, 65 više od Blue Flamea. Potražnja za Corvetteom je naglo porasla, a uspeh se od tada može direktno povezati s brzom reakcijom Eda Colea i njegovog tima.
Naravno, izvedeno je nekoliko varijacija kultnog motora (LS porodice), rasla je zapremina i menjala se tehnologija, a LS se zadržao u proizvodnji između sredine 1950-ih i 2014. Zapremina je na kraju porastla s 4,3 na 6,6 litara, čime se približio kategoriji većih motora.
Najpoznatija verzija je 5,7 litarska koja se pojavila 1997. s Chevrolet Corvetteom C5. Taj motor, LS1, izrađen je od aluminijuma i mogao je da isporuči 350 KS pri 5600 o/min. GM ga je koristio i u porodičnim automobilima, limuzinama, kombijima, pick-upovima… Motori serije LS su pokretali veliki deo GM-ove ponude više od 20 godina. LS je 2014. godine zamenjen novim LT-om, treća generacija V8 motora je bila potpuno novi dizajn koji je poboljšao sve što je naučeno s LS-om. Ukupno je proizvedeno više od sto miliona motora LS serije.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: GM