home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seagull

Zabrinut i sam predsednik države

Cene električnih automobila u Kini su pale na nivo koji zabrinjava čak i najviše političke krugove. Kineski predsednik Si Đinping je lično upozorio na opasnosti prekomernih ulaganja i sve slabijih povrata u industriji električnih vozila, čiji rast je do sada bio okosnica kineskog ekonomskog ponosa. Ali sada, kad se tržište pretvorilo u cenovno bojno polje, kineske vlasti žele da stanu na kraj ratovima s popustima među domaćim proizvođačima.

Situacija je zaista ekstremna. BYD-ov model Seagull se u Kini nudi već od 6800 evra, dok kao Dolphin Surf na evropskom tržištu košta tri puta više. I dok BYD, Li Auto i Seres još posluju s profitom, većina kineskih marki električnih automobila posluje s gubicima i teško će opstati bez ozbiljne konsolidacije tržišta.

Kako navodi Jutarnji.hr, popusti na automobile su u aprilu dostigli prosek od čak 17 posto, gotovo dvostruko više nego godinu ranije. Takva agresivna cenovna politika donosi korist kupcima, ali istovremeno preti urušavanjem industrije iznutra. Si je u svojim govorima koristio izraz "involucija", što znači kada kompanije ulažu sve više, a dobijaju sve manje i jasno dao do znanja da se takav obrazac više neće tolerisati.

Vlada već priprema izmene zakona o cenama, koje bi proizvođačima mogle ograničiti mogućnost postavljanja nerealno niskih cena. Osim toga, proizvođači poput BYD-a su već pozvani na razgovor s državnim funkcionerima, gde su upozoreni na prekomernu proizvodnju.

Kao jedno od mogućih rešenja nameće se izvoz. Kina već sada beleži 5,1 posto udela u novim registracijama vozila na evropskom tržištu, a taj broj će, čini se, brzo rasti. Ali teško da će izvoz na manje tržište spasiti proizvođače koji se urušavaju pod teretom međusobnih ratova cenama, jer se radi o vrlo malom broju automobila u odnosu na ukupnu proizvodnju i kapacitete kineske industrije automobila.

Iako se mnogi boje globalne dominacije kineskih proizvođača električnih vozila, njihova automobilska industrija sve više nalikuje balonu koji bi mogao da se rasprsne. Dok Evropa strepi od kineske ekspanzije, sama Kina pokušava da spreči da njena električna revolucija ne uništi samu sebe.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 111



Komentari