home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo 33 Stradale
 
14 brendova se nalazi pod korporativnim kišobranom Stellantisa. Neki postižu bolje rezultate od drugih. Alfa Romeo je negde između.

Iako nije ni blizu nivoa BMW-a, Mercedes-Benza ili Audija, prodaja cveta, ističe Motor1. U prvoj polovini 2025. godine, globalne isporuke su porasle za 20 procenata. Junior, početni model brenda, postaje pravi uspeh, sa više od 45.000 porudžbina.

Izvršni direktor Alfa Romea, Santo Fičili, razgovarao je sa Car magazinom o tome šta nosi budućnost. Čovek koji je zadužen za legendarni italijanski brend nazvao ga je „jedinim premium brendom koji mi [Stellantis] imamo“. Iako ta izjava može delovati zbunjujuće, treba napomenuti da automobilski konglomerat vidi Maserati kao „luksuzni“ brend, koji se takmiči u višem ešalonu. Uzgred, Fičili je takođe zadužen za vođenje Maseratija.

On je oduševljen planovima Alfa Romea, sa „novim modelima koje ćemo pripremiti za budućnost“. Nije ulazio u detalje, ali je već najavljena sledeća generacija Stelvija pre lansiranja 2026. godine. Do kraja sledeće godine trebalo bi da vidimo i zamenu za Giuliju, iako neće biti direktan naslednik, jer će usvojiti drugačiji stil karoserije u poređenju sa aktuelnim sedanom.

Alfa Romeo Stelvio

Fičili tvrdi da nasleđe Alfa Romea daje Stellantisu „mogućnost da izmislimo sve što želimo“. Međutim, na kraju krajeva, to je posao koji mora da ostvari profit da bi preživeo. Zato proizvođač automobila prednost krosoverima u odnosu na sportske automobile. Planirao je da vrati 8C i GTV, ali oba modela su otkazana pre nego što su uopšte stigla na proizvodnu liniju.

Ono što Alfa treba da „izmisli“ je način da privuče kupce koji obično biraju jedan od tri nemačka luksuzna brenda, i to po nižoj ceni. Super automobil 33 Stradale jeste bio solidan pokušaj da se poboljša imidž brenda, ali nisu svi milioneri koji mogu sebi da ga priušte.

Novi priliv modela bi trebalo da pomogne da se stvari preokrenu u Sjedinjenim Državama, gde prodaja opada, za razliku od drugih velikih tržišta gde kompanija beleži dvocifreni rast. Veći SUV, projektovan prvenstveno imajući u vidu Severnu Ameriku, je u razvoju kako bi se takmičio sa modelima poput Porsche Cayenna.

Fičili na kraju kaže i ovo: „Moramo imati pravu mrežu. Uvek ponavljam da su nam potrebni pravi dileri, ne samo da bismo prodali automobil, već i da bismo služili našim kupcima u postprodajnim aktivnostima.“

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 193



Komentari