Direktor Panasonica smatra da baterije s čvrstim elektrolitom neće biti dovoljno dobre za automobile

Foto: Arhiva / Toyota
Izvršni direktor Panasonica, Tatsuo Ogawa, ne veruje u baterije s čvrstim elektrolitom za električne automobile. On tehnologiju vidi samo kao nišu za određene proizvode, mada divovi poput Toyote ili BMW-a rade na njoj.
Teslin glavni dobavljač baterija, Panasonic, sada sumnja u budućnost baterija u čvrstom stanju. Izvršni direktor Tatsuo Ogawa ne veruje u domet od 1600 kilometara kod električnih automobila. Umesto toga, on tehnologiju jednostavno naziva nišnim proizvodom. U intervjuu za Financial Times Ogawa ne skriva svoj skepticizam.
Šef Panasonica veruje da će se nove baterije prvenstveno koristiti u manjim uređajima, poput dronova ili bušilica. Baterije s čvrstim elektrolitom teoretski nude nekoliko prednosti, uključujući duži domet, brže punjenje i poboljšanu bezbednost.
Međutim, izazov ostaje velik, piše Revija HAK. Nijedna kompanija još nije uspela da razvije bateriju koja je spremna za masovnu proizvodnju u automobilima.
Uprkos ovoj izjavi iz Panasonica, brojni proizvođači automobila i njihovi dobavljači nisu odustali od ideje takozvanih solid-state baterija i enormno dugog dometa u putničkim automobilima. Najbolji primer je Toyota, koja je baš u saradnji s Panasonicom, najavila te baterije za svoje automobile od 2027., dok je Hyundai grupa objavila da je ozbiljno napredovala s ovom vrstom baterije i veruje da može početi serijsku proizvodnju.
Izvor: Revijahak.hr / Financial Times