home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes G klase
 
Šef nemačkog proizvođača automobila Mercedes-Benz istakao je izazove s kojima se kompanija suočava u intervjuu za poslovne novine Handelsblatt.

Nemački proizvođači automobila su nedavno zabeležili značajan pad dobiti, a Mercedes-Benz je prijavio konsolidovanu neto dobit od oko 2,7 milijardi evra (3,1 milijardu dolara) za prvu polovinu godine, što je pad od 55,8% u poređenju s istim periodom prošle godine.

"Okruženje u kojem poslujemo trenutno je izuzetno složeno", rekao je glavni izvršni direktor Ola Kalenius novinama. "Proizvodnja automobila je težak posao, sada više nego ikad."

Kalenius vidi tri glavna razloga za to, a američke tarife su na vrhu liste. Rekao je da ako SAD odluči da redefiniše globalni trgovinski poredak koji je na snazi decenijama, to će neizbežno uticati na poslovanje. Pod predsednikom Donaldom Trampom, SAD su povećale carine na uvoz iz EU, uključujući automobile.

Drugo, Kalenius je opisao intenzivnu "darvinističku" konkurenciju u Kini, gde se preko 100 proizvođača automobila bori za tržišni udeo. "Raspoloženje potrošača u segmentima visoke klase koji su nam važni je već nekoliko godina veoma prigušeno", primetio je.

Treće, prelazak na električnu mobilnost traje duže nego što se očekivalo. "Zato paralelno ulažemo u više pogonskih tehnologija duže vreme", objasnio je Kalenius.

Poručio je da bi zabrana proizvodnje novih vozila sa SUS motorima koju EU planira da uvede 2035. mogla da znači propast za evropske proizvođače, koji već posluju u teškim uslovima.

Pobornici zabrane tvrde da je ključna za evropski zeleni plan, dok kritičari smatraju da će doneti dodatne probleme evropskom automobilskom sektoru koji već "muku muči" sa slabom potražnjom, žestokom kineskom konkurencijom i slabom prodajom električnih vozila. Plan ide na reviziju u drugoj polovini godine, napominje Reuters.

"Ako ne stanemo na loptu, zabićemo se punom brzinom u zid", rekao je izvršni direktor u intervjuu za Handesblatt, istakavši da bi mnogi evropski proizvođači mogli propasti ako Evropska unija (EU) odobri plan o zabrani.

Izvor: Seebiz.eu / dpa

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 61



Komentari