
U intervjuu za Autocar, on je priznao da kompaniji ozbiljno nedostaje ponuda običnih automobila nakon što je prestala da proizvodi Ka, Fiestu, Focus, Fusion itd.: „Što se tiče putničkih automobila, shvatamo da nismo toliko robusni koliko treba da budemo.“ Dodao je da postoji plan da se popravi ta praznina u ponudi: „Trenutno radimo na našoj budućoj strategiji. Ali mislim da ćete biti iznenađeni – prijatno iznenađeni – onim što dolazi.“
Kako navodi Motor1, prerano je reći da li će neki od ovih novih automobila stići do Severne Amerike. Jednom su kružile glasine o Mustang limuzini, interno nazvanoj „Mach 4“, ali Ford to nikada nije potvrdio. Međutim, u Evropi je nedavno objavljeni izveštaj časopisa Automobilwoche tvrdio da su dileri već obavešteni da dolaze novi automobili. Pošto Ford odustaje od svog plana da do 2030. godine na Starom kontinentu pređe isključivo na električna vozila, novi modeli će verovatno koristiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem. To bi bio logičan potez s obzirom da električna vozila Explorer i Capri imaju probeleme sa prodajom.
U vezi modela baziranih na Volksvagenovoj osnovi, moguće je da je više njih u pripremi. Martin Sanders, šef prodaje i marketinga Volkswagena (i šef Forda za Evropu do prošle godine), nagovestio je dalju saradnju: „[Mi] ne želimo da isključimo da postoje mogućnosti da ponovo delimo tehnologiju.“ Nije jasno da li je mislio na više električnih automobila na Volkswagenovoj MEB platformi ili na vozila na benzinski pogon na MQB arhitekturi.
U svakom slučaju, Fordova odluka da vrati putničke automobile označava pomak u odnosu na izjavu izvršnog direktora Džima Farlija prošle godine. U to vreme, rekao je da Ford „izlazi iz posla sa dosadnim automobilima i ulazi u posao sa kultnim vozilima“. „Dosadna“ lista je bila sastavljena od automobila za koje je Farli priznao da ih „vole mnogi kupci, ali nikada ne bi mogli da opravdaju veću alokaciju kapitala – za razliku od komercijalnih vozila“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs