
Drugim rečima, Volkswagen naplaćuje vlasnicima da bi dobili pristup snazi koju njihovi automobili tehnički već poseduju, piše Carscoops.
Za dodatnih 20 konjskih snaga i 45 Nm obrtnog momenta britanski vozači moraju da izdvoje 16,50 funti (oko 20,50 evra) mesečno, odnosno 165 funti (205 evra) godišnje. Ako želite da se rešite mesečnih davanja, VW nudi i jednokratnu "doživotnu" uplatu od 649 funti (oko 799 evra). Nije objašnjeno da li je ova opcija vezana za vozilo ili korisnički račun, ali u svakom slučaju radi se o značajnom iznosu za skromno poboljšanje performansi.
Kako navodi Index.hr, povećanje snage je toliko malo da Volkswagen tvrdi da ono uopšte neće uticati na ukupni domet baterije modela ID.3. Zanimljivo je da, prema pisanju magazina Auto Express, ova nadogradnja neće uticati ni na cenu osiguranja. Razlog je jednostavan: ID.3 je fabrički i homologiran na 170 KS, čak i ako ga vozite u slabijoj verziji bez doplate.
Iz Volkswagena su ovaj pristup uporedili s tradicionalnim strategijama, gde se motori iste zapremine nude u različitim nivoima snage po različitim cenama. U izjavi za medije, kompanija je poručila:
"Nuditi više snage kupcima nije ništa novo… To su tradicionalno više pozicionirani proizvodi u ponudi, s više specifikacija i višom kataloškom cenom. Ako kupci žele još sportskije iskustvo vožnje, sada imaju mogućnost da to učine tokom životnog veka vozila, umesto da se od početka obavežu na višu početnu kupovnu cenu. Automobil je na konfiguratoru predstavljen sa 170 KS, s opcijom koja je kupcima vrlo jasno predočena."
Naravno, VW ID.3 je daleko od jedinog automobila koji koristi model pretplate. Ovo čak nije ni jedina pretplatnička opcija koju nudi nemački brend; kupcima se na isti način prodaje i ambijentalno osvetljenje, navigacija, glasovno upravljanje, pa čak i grejana sedišta.
Volkswagen u ovome nije sam. BMW, Mercedes i Tesla nude slične softverske nadogradnje, iako konkurencija često pruža više vrednosti za novac. Primera radi, Ford nudi dodatnih 135 Nm obrtnog momenta za 995 dolara (oko 905 evra), Polestar 68 KS više za 1.195 dolara (oko 1.087 evra), a Mercedes između 60 i 110 KS za 1.200 dolara (oko 1.092 evra). Poređenja radi, Volkswagenova ponuda za neznatno poboljšanje performansi se čini kao najmanje isplativa opcija na tržištu.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen