home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen e-C3

Električna vozila nastavljaju da osvajaju globalno tržište impresivnim tempom. Prema podacima analitičke kuće RHO Motion, u prvih sedam meseci 2025. prodato je čak 10,7 miliona električnih automobila, što predstavlja rast od 27 posto u odnosu na isti period prošle godine. Većina regija beleži snažan uzlet, jedino u Severnoj Americi rast gotovo stagnira.

Kina i Evropa ostaju ključni motori elektrifikacije. Samo u Kini je na puteve stiglo 6,5 miliona novih električnih vozila, što je 29 posto više nego lane. Evropa je još više napredovala, s rastom od 30 posto i 2,3 miliona registracija. Najbrži procenat rasta je zabeležen u kategoriji “ostatak sveta”, gde je skok iznosio čak 42 posto, iako je reč o manjem volumenu, 900.000 vozila.

VW ID.3

S druge strane Atlantika, situacija je značajno drugačija. U SAD-u i Kanadi ukupno je prodato oko milion električnih automobila, što predstavlja rast od tek 2 posto. Analitičari upozoravaju da američko tržište trenutno koče neizvesna poreska pravila, smanjenje podsticaja i sve jača percepcija visoke cene električnih vozila. Očekuje se kratkotrajni skok prodaje uoči isteka poreskih olakšica u septembru, ali dugoročno, tempo rasta za sada izgleda skromnije od globalnog proseka, navodi Jutarnji.hr.

Treba napomenuti da i u Kini postoje znakovi usporavanja, prodaja je između juna i jula pala za 13 posto. Pitanje je da li je reč o kratkotrajnoj korekciji ili prvim posledicama prenaduvanih subvencijskih programa. Uprkos tome, ukupna slika i dalje jasno pokazuje da elektrifikacija nije prolazni trend, već sve dominantnija stvarnost u automobilskoj industriji.

Ako se aktuelni tempo nastavi, 2025. bi mogla da bude rekordna godina za električne automobile.

Izvor: Jutarnji.hr / RHO Motion

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen / Volkswagen

Evropljani sve više kupuju električna vozila, prodaja obara rekorde

U Zapadnij Evropi je zabeležen rekordan broj registracija novih električnih automobila u drugom tromesečju, pokazuju najnoviji podaci. Gotovo 600.000 baterijskih električnih vozila (BEV) stiglo je na puteve između aprila i juna, što je znak oporavka prodaje koja je ranije rasla sporije od očekivanja, piše The Guardian.

Rekordna isporuka, za koju se predviđa da će biti nadmašena u tekućem tromesečju, rezultat je dolaska cenovno pristupačnijih modela na tržište te ubrzanja prodaje. Prema berlinskom automobilskom analitičaru Matthiasu Schmidtu, ovaj trend označava važnu prekretnicu.

"Električna vozila po prvi put postaju pristupačnija i privlačnija privatnim potrošačima. Pre su to bili samo korporativni potrošači, vozači službenih automobila", rekao je Schmidt.

Kako navodi Index.hr, evropski proizvođači automobila poput Stellantisa (vlasnika Citroena) i Renaulta predvode uvođenjem povoljnijih modela da bi privukli kupce osetljive na cenu i uskladili se s propisima EU o prosečnim emisijama. Istovremeno, kontinuirano širenje mreže punjača širom Evrope smanjuje takozvanu "teskobu dometa", odnosno strah vozača da neće moći pronaći punjač tokom putovanja.

Prodaja električnih vozila kineske proizvodnje takođe beleži snažan rast širom Evrope. Posebno se ističe BYD, koji se takmiči s Teslom za poziciju najvećeg svetskog proizvođača električnih automobila, s fokusom na tržišta Ujedinjenog Kraljevstva, Španije i Italije. Trenutno je jedno od deset električnih vozila na evropskim putevima proizvedeno u Kini, uprkos tome što je EU krajem 2024. uvela carine do 35% na uvoz kineskih električnih vozila, što Ujedinjeno Kraljevstvo nije učinilo.

Očekuje se da će prodaja u poslednjim mesecima godine dobiti dodatni zamah. U Francuskoj se oživljava shema socijalnog leasinga, dok vlada Ujedinjenog Kraljevstva ponovo uvodi subvencije koje će smanjiti cenu nekih električnih automobila za do 3.750 funti.

Međutim, britanski popust do 10% biće dostupan samo za "najzelenije" automobile čija je cena niža od 37.000 funti. To znači da Teslini modeli, čija cena počinje od oko 40.000 funti, neće ispunjavati uslove za subvenciju.

Izvor: Index.hr / The Guardian



čitanja : 154



Komentari