
Islandski farmer je vozilo koristio od 2007. godine, uglavnom za putovanja na svoju ovčju farmu u Borgarfjörður, ali i za duža putovanja po celom Islandu. “Imao sam nekoliko automobila pre, ali nijedan nije imao tako niske troškove i takvu pouzdanost”, priseća se farmer.
Vozilo je inače 2003. godište, a prve četiri godine je vozilo koristila njegova supruga.
Uprkos surovim islandskim uslovima, šljunkovitim putevima i čak prevozu ovaca, Octavia je zadržala originalni motor, menjač i kvačilo. “Rutinsko održavanje je ključno. Pazite na amortizere i kočnice. Nikad nisam forsirao motor preko 3000 obrtaja i koristio sam kvalitetno ulje koje sam menjao svakih 30.000 kilometara”, objašnjava Jómundur.
Kada je dostigao milion kilometara, na nadzornoj ploči pojavilo se šest devetki u nizu jer kilometar-sat jednostavno nije bio dizajniran za sedmocifrene brojeve. “Bio je to neverovatan trenutak. Zadržao sam auto kada su mi svi govorili da ga zamenimo”, kaže ponosno.

Njegova legendarna Octavia sa milion kilometara sada će služiti u gimnaziji u Rejkjaviku za proučavanje mehanike u sklopu programa automobilskog inženjerstva.
“Moja Octavia služila mi je dugo i dobro. Ništa se ne može s njom meriti, bila je stvarno izuzetna”, zaključuje islandski farmer.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Škoda