
Saradnja bi mogla dovesti do toga da Mercedes koristi rivalski četvorocilindrični motor za svoju sledeću generaciju PHEV vozila i vozila sa produženim dometom.
Mercedes-Benz je u poodmaklim pregovorima o potencijalnom korišćenju BMW-ovih četvorocilindričnih benzinskih motora za širok spektar budućih automobila, kao deo radikalnog preispitivanja svoje strategije, izazvanog sporijim nego što se očekivalo usvajanjem njihovih električnih vozila.
Izvor iz Mercedesa rekao je za Autocar da su dve kompanije već na visokom nivou planiranja i pregovora, a najava o tome da li će se to desiti očekuje se pre kraja godine.
Potencijalna sareadnja – koju je prvi otkrio nemački Manager magazin – podrazumevalo bi da BMW obezbedi novu generaciju benzinskih motora za upotrebu u Mercedesovim modelima, od CLA, preko GLA, GLB, C-klase, E-klase i GLC do predstojećeg „Malog G“.

Sporazum između rivalskih kompanija je uokviren kao „strateški korak ka smanjenju troškova razvoja“. Za Mercedes, to bi obezbedilo snabdevanje motorima koji su u skladu sa Evro 7 standardima – što je ključno za nastavak proizvodnje modela sa unutrašnjim sagorevanjem – dok bi mu pomoglo da proširi ponudu plug-in hibrida bez daljih velikih ulaganja u razvoj četvorocilindričnih motora.
Ovaj potez dolazi u trenutku kada Mercedes postepeno uvodi svoj novi 1,5 litarski četvorocilindrični M252 motor, razvijen interno u Nemačkoj, ali proizveden u Kini od strane Horsea, zajedničkog preduzeća između Geelya i Renaulta.
Već ponuđen u novom CLA, M252 motor se nudi sa tri izlazne snage – 136 KS, 163 KS i 190 KS – i kombinovan je sa osmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom u kojem se nalazi elektromotor od 27 KS. Međutim, insajderi napominju da, iako je M252 dobro prilagođen blagim hibridnim primenama, trenutno nije projektovan za upotrebu PHEV ili produžeje dometa – prazninu koju bi BMW-ov motor potencijalno mogao da popuni.
Priča se da je pomenuti motor dvolitarski derivat četvorocilindričnog B48 motora. Verovatno će se proizvoditi u Steyr fabrici, u Austriji, a tvrdi se da B48 nudi veće mogućnosti od M252, jer je napravljen i za uzdužni i za poprečni raspored, dajući Mercedesu veću fleksibilnost u pogledu njegovih kompaktnih i modela srednje veličine.
Predloženo partnerstvo bi se moglo proširiti i na globalna proizvodna čvorišta, uključujući potencijalnu zajedničku fabriku motora u SAD kako bi se izbegle rastuće uvozne tarife.
Ukoliko se sporazum postigne, to bi bio istorijski prvi put: dva nemačka proizvođača luksuznih automobila dele motore, a potencijalno čak i menjače na duži rok, zaključuje Autocar.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs