home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Vožnja
 
Foto: Arhiva / Screenshot YouTube

Prema pisanju Ars Technice, Američko-kanadska American Automobile Association (AAA) testirala je efikasnost sistema pomoći vozaču (ADAS) na području Los Anđelesa, „blagoslovljenog pouzdanim gustim saobraćajem na autoputevima“.

Kako navodi Autonet.hr, testeri su izašli zajedno u jutarnjem i popodnevnom saobraćaju radnim danima, pokrivajući iste rute. Vozila su vožena u proseku 550 km kroz 16 sati, s ADAS-om koji je upravljan prema korisničkom priručniku svakog vozila. A automobili su bili opremljeni kamerama i GPS-om.

Osim poređenja kako ovi ADAS sistemi rade u stvarnom svetu, AAA je želela da uporedi performanse nekih sposobnijih sistema koji omogućavaju vozačima da skinu ruke s volana, u odnosu na sisteme koji zahtevaju da vozači drže ruke na volanu.

U proseku, napredniji sistemi daju vozaču manje od 10 minuta mira u saobraćajnoj gužvi – otkriveno je da su "značajni događaji" zabeleženi sistemima za snimanje podataka svake 3,2 milje, ili 9,1 minuta, u proseku i 85 % tih događaja zahtevalo je intervenciju vozača.

Najčešći događaj koji je zahtevao intervenciju bio je automobil ispred koji se ugurao u vozačevu traku. Neadekvatno centriranje trake bio je sledeći najčešći događaj, događajući se jednom svakih 11,3 milje ili 32,2 minute. Sedamdeset dva posto tih događaja takođe je zahtevalo intervenciju. Nastavak nakon zaustavljanja dogodio se 71 put, od kojih je svaki zahtevao da vozač deluje. U 57 prilika, održavanje trake ili adaptivni tempomat se deaktivirao, a bilo je 43 slučaja kada test automobil nije uspeo da adekvatno uspori, od kojih je 70 posto zahtevalo da vozač pritisne kočnice.

AAA je otkrila da su manje napredni sistemi koji su zahtevali da vozač drži ruke na volanu doživeli značajne događaje tri puta češće od sistema bez ruku. Sistemi bez ruku zahtevali su intervenciju samo svakih 7,2 milje ili 20,1 minuta, dok su manje napredni sistemi zahtevali intervenciju u proseku svakih 2,3 milje ili 6,7 minuta. AAA je takođe primetila da su sistemi bez ruku rekli vozaču da vrati ruke na volan svakih 5,5 milja (ili 15,3 minuta) u proseku.

Izvor: Autonet.hr / American Automobile Association



čitanja : 94



Komentari