
Hibridi su u relativno sigurnoj zoni, jer se carinski sistem EU samo delimično odnosi na njih. U kombinaciji s činjenicom da su i dalje popularni među kupcima u Evropi, nije iznenađenje da kineski proizvođači povećavaju uvoz hibrida na rekordne nivoe, navodi Klix.ba.
Nedavni izveštaj Dataforcea otkriva da je BYD registrovao 20.000 plug-in hibrida u EU tokom prve polovine godine, što je više od tri puta u odnosu na PHEV vozila koje je uvezao tokom cele 2024. godine. Osim toga, MG je uvezao više PHEV vozila od januara do juna nego u celoj 2024. godini. Lynk & Co takođe uvozi više PHEV vozila u Evropu nego ikad pre.

Povećanje fokusa na hibride uveliko koristi kineskim kompanijama. Svako električno vozilo koje BYD proda u Nemačkoj podleže osnovnoj carini od 10 posto, a zatim dodatnoj carini od 17 posto, čime se ona povećava na 27 posto. Za najprodavaniji Atto 3, ove carine dodaju oko 10.000 evra na cenu električnog SUV-a. Poređenja radi, plug-in hibrid BYD Seal U mora da se nosi sa samo 10 posto carine, što je ekvivalent od 3.999 evra na njegovu početnu cenu od 39.999 evra.
Uticaj je još značajniji za SAIC, koji prodaje MG modele. Ova kompanija se nosi s najvišim carinama u EU od 45,3 posto za svoja uvezena električna vozila. Dakle, tokom prvih šest meseci ove godine, SAIC je prodao 60 posto manje električnih vozila širom kontinenta, ali je povećao broj prodatih hibridnih modela MG HS, MG ZS i MG 3.

"Bilo je samo pitanje vremena kada će kineski proizvođači promeniti svoju strategiju nakon uvođenja posebnih carina kako bi povećali svoju profitabilnost u Evropi", rekla je za Handelsblatt direktorka Centra za automobilska istraživanja u Nemačkoj Beatrix Keim.
Evropska komisija je svesna rupe u zakonu koju iskorišćavaju kineski brendovi, ali se ne čini da je zabrinuta. Umesto toga, i dalje se nada da će moći rešiti stvari razgovorima s agresivno rastućim kineskim proizvođačima automobila.
Izvor: Klix.ba / Handelsblatt
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD / Lynk & Co / MG