home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
RAM 1500
 
Evropska unija i SAD su se složili da će odustati od nekih pravila za registraciju automobila. To se navodi u zajedničkoj okvirnoj izjavi objavljenoj za planirani trgovinski sporazum.

– Što se tiče automobila, Sjedinjene Države i Evropska unija nameravaju da prihvate međusobno priznavanje odgovarajućih standarda – navodi se u vesti. To je navedeno kao prvi primer uklanjanja necarinskih prepreka trgovini. Prema sporazumu, SAD će smanjiti carinu na uvoz evropskih automobila na 15 posto, prenosi Revija HAK.

Automobili s jedne strane Atlantika bi u budućnosti mogli da se prodaju na drugoj strani bez homologacije i odobreni za drumski saobraćaj. Kritičari upozoravaju da bi sporazum mogao da potkopa stroge evropske propise o bezbednosti i izduvnim gasovima. Poslednjih nedelja Evropska komisija je uveravala da odustajanje od standarda za putničke automobile nije predmet rasprave.

Ova izdaja će biti plaćena životima na evropskim putevima, upozorio je Antonio Avenoso, generalni direktor Evropskog saveta za bezbednost na putevima (ETSC). Evropi preti poplava prevelikih, nedovoljno regulisanih američkih pick-upova i SUV-ova, kaže Avenoso. Takva teška vozila su opasnija za vozače drugih automobila, pešake ili bicikliste i nimalo nisu u skladu s evropskom vizijom bezbednije i održivije mobilnosti.

Do sada je ETSC već kritikovao Brisel zbog sporog rešavanja jedne rupe u zakonu. Neki uvoznici su se specijalizovali za američke pick-upove koji ne dobijaju tipsko odobrenje u Evropi, ali se i dalje mogu legalizovati takozvanim pojedinačnim odobrenjem za svako vozilo iz bilo koje države članice EU. Prema ekološkoj organizaciji Transport & Environment (T&E), prošle godine je uvezeno oko 7000 takvih pick-upova, većina njih marke Ram, koja pripada Stellantis grupi. Sada bi brzorastuća nišna delatnost mogla da postane masovno tržište, pribojava se organizacija ETSC. Prema njihovoj proceni, dogovor bi takvo vozilo u EU učinio jeftinijim za 6000 evra.

Udruženje Transport&Environment tvrdi da je Evropa kapitulirala. Čekaju nas puno veće emisije CO2 severnoameričkih marki i drastično viši poklopci motora, od kojih vozači pick-upova ne mogu da vide prosečno devetogodišnje dete koje stoji ispred automobila. T&E je istakao da je broj nesreća u SAD-u naglo porastao nakon povećanja broja velikih pick-upova na putevima, dok je u Evropi i dalje u padu. Dok je broj poginulih pešaka u odnosu na broj stanovnika u obe regije bio isti 2009. godine, sada je u SAD-u tri puta veći nego u EU i Velikoj Britaniji.

Kao primere evropskih zakona koji dovode u pitanje trgovinski sporazum, T&E je naveo propisane bezbednosne sisteme poput asistencija za kočenje u nuždi ili upozorenja na pojaseve, ali i zabranu oštrih ivica vozila, kao u slučaju Tesle Cybertruck.

Vlade zemalja EU-a i Evropski parlament takođe moraju da odobre dogovoreni tekst ugovora. Treba da razmotre da li zaista žele da unište 20 godina napretka u bezbednosti na putevima, savetovao je automobilski stručnjak T&E-a James Nix, piše Der Spiegel.

Izvor: Revijahak.hr / Der Spiegel

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ram



čitanja : 71



Komentari