
Foto: Screenshot / Road Show YouTube
Većina vozača prilikom točenja goriva voli da napuni rezervoar do vrha i zaokruži iznos koji će platiti na blagajni. Nakon automatskog prvog ‘klika‘, mnogi nastavljaju da pune rezervoar da bi dobili koji dodatan kilometar dometa i zaokružili iznos – primera radi s 47,27 na 50 evra.
Međutim, mnogi ne znaju da na taj način bukvalno ‘bacaju novac u vetar‘.
Brajam Kuli iz Road Showa navodi da je to štetna navika i navodi četiri razloga zašto ne bi trebalo prekomerno točiti rezervoar automobila. Iako se dodatno ‘kliktanje‘ ne čini opasnim, dešava se sledeće: pumpa ‘vrti‘ iznos evra, ali gorivo ne ulazi u rezervoar! Naime, pumpe su dizajnirane za automatsko zaustavljanje kad detektuju promenu pritiska vazduha dok se rezervoar puni, navodi Jutarnji.hr.
Ako nastavite dodavati gorivo ono može da iscuri kroz prelivnu cev, a moglo bi da prođe i kroz crevo za punjenje i vrati se u cisternu pumpe putem kabla koji je zadužen za izvlačenje benzinskih para.
Uz to, moderni automobili imaju sistem za isparavanje goriva dizajniran tako da sprečava izlaženje para iz rezervoara što znači da prekomerno točenje može da ošteti sistem ispuštanjem goriva u prostor predviđen za pare. Tada sistem može da kolabira a šteta da dostigne stotine evra - zavisno o vozilu. Ne treba naglašavati da punjenje ‘do čepa‘ može izazvati curenje goriva po benzinskoj stanici i izazove dodatne probleme.
Sve zajedno, više nego dovoljno razloga za točenje samo do prvog ‘klika‘.
Izvor: Jutarnji.hr