
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen primiće 12. septembra čelnike automobilskog sektora kako bi razgovarali o budućnosti u kojoj se suočavaju sa dvostrukim pretnjama – kineskom konkurencijom u električnim vozilima i američkim carinama.
U pismu fon der Lajen, izvršni direktor Mercedesa Ola Kelenius i Matijas Cink, izvršni direktor za pogonske sklopove i šasije u Šefler AG-u, rekli su da su evropski proizvođači posvećeni postizanju cilja EU o neto nultoj emisiji do 2050. godine.
Međutim, naglasili su da se proizvođači iz EU sada suočavaju s gotovo potpunom zavisnošću od Azije kada je reč o baterijama, kao i sa neujednačenom infrastrukturom za punjenje, višim troškovima proizvodnje i američkim carinama.
Unija se mora odmaknuti od ciljeva za nova vozila, istakli su, poput smanjenja emisija CO2 za 55% u odnosu na nivo iz 2021. za automobile i 50% za kombije do 2030, te 100% za oba segmenta do 2035. godine.
Električni automobili imaju tržišni udeo od oko 15% novih vozila u EU, dok je udeo kombija na nivou od 9%.
„Ostvarivanje strogih ciljeva CO2 za automobile i kombije za 2030. i 2035. godinu u današnjem svetu jednostavno više nije izvodljivo“, naveli su u pismu.
Zakonske obaveze i kazne ne bi podstakle tranziciju, dodali su.
„Električna vozila će predvoditi, ali mora postojati i prostor za (plug-in) hibride, produživače dometa, visoko efikasna vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, vodonik i dekarbonizovana goriva“, navodi se u pismu.
Propisi o CO2 za teške kamione i autobuse takođe se moraju preispitati, naglasila su dva čelnika udruženja.
U martu se Komisija složila da proizvođačima automobila da dodatno vreme za ispunjavanje ciljeva smanjenja emisija CO2 koji su prvobitno postavljeni za 2025. godinu.
Izvor: N1info.rs / Hina
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes