home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lamborghini Fenomeno
 
Lamborghini Fenomeno je stigao na velika vrata tokom Monterey Car Weeka, proizvodnja je ograničena na 30 primeraka, a reč je o najsnažnijem "razjarenom biku" ikada. Ovaj model odlikuje mešavina Revueltovih vrlina i poboljšanih karakteristika, a sada je jedan od zvaničnika kompanije otkrio više detalja o tome kako je nastao najnoviji hiperautomobil te šta kupci mogu da očekuju.

Fenomeno je zaista najsnažniji Lamborghini ikada. Razvija 1.080 KS i ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,4 sekunde. Kao i Revuelto na kojem je baziran, može dostići brzinu od 350 km/h. Zvaničnik Lamborghinija Matteo Ortenzi je naveo nekoliko velikih razlika.

"Pre svega, odabrali smo oslanjanje vrlo usmereno na vozača. Koristili smo specifične, više sportske gume, karbon-keramički kočioni sistem s plivajućim diskovima, a zatim smo na inovativan način koristili elektroniku s najsavremenijim senzorima koji mere bočno, uzdužno i vertikalno ubrzanje. Već su brži od fabričkih, ali smo ih direktno povezali s kontrolnim jedinicama koje upravljaju kočenjem i kontrolom stabilnosti. Na taj način imaju brže vreme odziva i predviđaju vozačeve zahteve. Automobil se orijentiše prema onome šta će vozač učiniti i mnogo je lakši i responzivniji", rekao je Ortenzi za Motor1.

To su suptilne razlike, ali on tvrdi da je rezultat "mnogo dinamičniji automobil čak i od Revuelta".

Kako prenosi Klix.ba, Lamborghini nema planove da se bori protiv Ferrarija s novim nehibridnim V12 motorom, ali je mogućnost za to sada veća nego ikad pre. Ortenzi je objasnio da vek trajanja V12 motora više nije ograničen na 2030. godinu. Propisi su zabrinuli kompaniju da će morati ići tim putem, ali sada tvrde da će nastaviti da koristi V12 dugo nakon toga.

"Horizont za nas sada seže čak i dalje od 2030. godine. To je deo karaktera Revuelta, sviđa nam se odziv motora, to je naš potpis, tako da ga ne želimo menjati", rekao je on.

Hibridizacija je u osnovi spas za Lamborghini V12 trenutno.

"Ovo nam omogućava da se pridržavamo zakona, posebno u pogledu CO2 i emisija, što bi bilo teško ispoštovati da nemamo ovu vrstu tehnologije“, dodao je Ortenzi.

Ovi novi detalji svakako pružaju uvid u budućnost italijanskog brenda. Nema sumnje da bi isti razvoj mogao biti primenjen na buduće modele pa čak i na jedinstvene verzije Temeraria ili Urusa. Lamborghini još ništa nije nagovestio, ali to ne znači da se to možda neće dogoditi u budućnosti.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lamborghini



čitanja : 64



Komentari