
Xiaomi je u julu isporučio više od 30.000 automobila, a sada je taj impresivni rezultat ponovio i u avgustu. Ovo je zaista veliki uspeh za proizvođača koji je svoj prvi automobil prodao pre nešto više od godine, navodi Klix.ba.
Eksplozija prodaje je delimično i rezultat popularnosti Xiamija YU7, prvog električnog SUV-a ove kompanije, koji je lansiran 26. juna. Model je privukao veliku pažnju te doveo do potražnje za koju u Xiaomiju jednostavno nisu spremni. Već 200.000 ljudi je naručilo automobil u prva tri minuta prodaje, a za 18 sati je taj broj premašio 240.000.
YU7 nudi atraktivan paket s cenom u rasponu od 30.330 do 39.490 evra (kada se pretvori kineska valuta). Baziran je na modernoj arhitekturi od 800V i obećava domet vožnje između 760 km i 835 kilometara s jednim punjenjem.
Ovaj ogroman uspeh je stvorio ono što neki mogu nazvati "dobrim problemom", a to je "usko grlo" u proizvodnji. Kupci modela YU7 se sada suočavaju s vremenom čekanja i do 56 nedelja, pokazuju podaci Xiaomijeve aplikacije. Ispostavilo se da je dizajniranje popularnog električnog automobila jedna stvar, a dovoljno brza proizvodnja zapravo pravi izazov.
Xiaomi se bori da bi što bolje odgovorio na potražnju. Kompanija je u julu počela veliko zapošljavanje za svoju drugu fazu fabrike te je u junu obezbedila lokaciju za treću fazu. Prva fabrika već radi, ali proširenje je ključno za ostvarenje ambicioznih ciljeva i skraćivanje vremena dugog čekanja na isporuku.
YU7 je zvezda trenutka, ali je u stvari sve započela limuzina SU7. Ovo je model koji je dokazao da Xiaomi može da napravi kredibilan električni automobil. Lansiran u martu 2024. godine, SU7 košta između 25.840 i 35.870 evra te nudi domet vožnje od 700 do 830 kilometara.

Za ljubitelje ekstremnih performansi, Xiaomi je takođe lansirao SU7 Ultra u februaru ove godine. Ova zver s tri motora isporučuje do 1.548 konjskih snaga, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 2,1 sekundu i dostiže maksimalnu brzinu od 350 km/h. Kako bi proslavila njegove performanse, kompanija je čak predstavila i posebno Nürburgring Limited Edition izadnje ograničeno na samo 100 primeraka.

Prodaja desetina hiljada električnih vozila je samo pola bitke. Podrška tim kupcima je podjednako važna, a Xiaomi brzo gradi svoje fizičko prisustvo. Samo tokom avgusta, kompanija je otvorila 18 novih salona, čime je ukupan broj povećan na 370 lokacija u 105 gradova u Kini.
S povećanjem proizvodnje i rastućom mrežom izložbenih salona, Xiaomi gleda ka dominantnoj budućnosti u industriji električnih vozila. Osnivač kompanije Lei Jun postavio je cilj javne prodaje od 350.000 vozila za 2025. godinu. Interno, kompanija je još optimističnija, s planovima koji nagoveštavaju cilj od 400.000 do 500.000 jedinica sledeće godine i potencijal da se premaši broj od 800.000 prodatih vozila u 2027. godini.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi