
Trenutno poređenje sistema koje je sproveo Nemački autoklub (ADAC) pokazuje da bi moderna tehnologija mogla da spreči mnoge od ovih incidenata. Testirano je deset različitih vozila sa sistemom pomoći pri kočenju u nuždi (EBA) za manevre vožnje unazad.
Kako prenosi Revija HAK, sistemi različitih proizvođača su se značajno poboljšali u poređenju s prvim testom 2019. godine, kada nijedno vozilo nije uspelo da uspešno izvrši sve zadatke. Sada četiri od deset modela (BMW, Volvo, Ford i Volkswagen) detektuju sve prepreke svojim sistemima kočenja u nuždi i izbegavaju sudare s ljudima ili predmetima. Hyundaijev sistem kočenja takođe dobro funkcioniuše, s tek manjim problemima pri malim brzinama (8 km/h). Nekim sistemima je još uvek potrebna dorada: Mercedesov sistem je u globalu pouzdan, ali nije detektovao lutku na autiću iza vozila, Škodin sistem pomoći pri kočenju detektuje neke prepreke, ali reaguje prekasno, BYD-ov sistem dobro reaguje na pešake i bicikliste koji prelaze sa strane, ali ne zaustavlja se zbog stacionarnih prepreka.
Prema podacima Allianza, ovi sistemi bi mogli da spreče otprilike polovinu svih nesreća pri vožnji unazad. Neki sistemi već nude snažnu, pouzdanu zaštitu po razumnoj ceni. ADAC preporučuje da proizvođači insistiraju na standardnoj ugradnji ovih sistema. U mnogim slučajevima, potrebni senzori su već ugrađeni, pa bi dodavanje funkcije putem ažuriranja softvera takođe bila praktična opcija. Vozači moraju da budu sigurni da će se sistem pomoći aktivirati prema zadatim postavkama svaki put kada se vozilo pokrene.
Izvor: Revijahak.hr / ADAC
Foto: Euro NCAP