home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Grejani sigurnosni pojasevi
 
Proizvođači automobila znaju da je opciona oprema ono što najviše privlači kupce, a ujedno donosi dobru zaradu. Grejana sedišta su jedan od primera, ali ZF-ovi stručnjaci veruju da je to zastareli sistem. Pronašli su efikasnije, iako možda jeftinije rešenje.

Grejana sedišta su standard na većini automobila koji se prodaju u Skandinaviji. S dolaskom električnih automobila, pojavila i opcionalna funkcija grejanih zadnjih sedišta - koja je počela da se širi kod dobrog broja brendova, posebno azijskih.

Obično dostupna samo za prednja, nedavno su ponuđena i na zadnjim sedištima, iako ne na svim, već samo na spoljašnjim, odnosno na sedištima bližim vratima. Ovo je zanimljiva funkcija koju su ZF-ovi stručnjaci detaljno proučili i zaključili da troši značajnu količinu energije, pa su dodatno poboljšali svoj prethodni sistem.

Grejani sigurnosni pojasevi

Kako navodi Klix.ba, ovo rešenje nije osmišljeno samo da bude jeftinija opcija od grejanih sedišta, barem ne na prvi pogled, jer su to punopravni grejani sigurnosni pojasevi. ZF Lifetec ističe da ovi sigurnosni pojasevi dopunjuju postojeće sisteme grejanja i obezbeđuju prijatnu temperaturu gornjeg dela tela.

Naime, grejani sigurnosni pojas ima debljinu od samo 1,3 milimetra, a sadrži četiri tanka grejača kabla dovoljno duga da pokriju karlicu i grudni koš vozača ili suvozača. Ovi grejači, koji su sposobni da generišu maksimalnu toplotnu snagu od 60 W, mogu da dostignu temperature do 40°C za manje od dva minuta.

Sistem ima algoritam koji izračunava optimalnu toplotnu snagu na osnovu temperature tela (približno 37ºC) i temperature kože (32 do 34ºC), spoljašnje i unutrašnje temperature i sunčevog zračenja koje beleže senzori vozila, pored podataka iz automatskog sistema za kontrolu klime.

Prednost novog ZF-ovog grejanog sigurnosnog pojasa je dvostruka: temperatura se podešava automatski, bez intervencije korisnika, a njegova efikasnost je dokazana i u električnim automobilima. Potrošnja energije je minimalna i zato može da poveća domet električnih automobila do 6 posto.

ZF proračuni ukazuju na značajne uštede energije za grejanje unutrašnjosti, do 1000 W na kratkim putovanjima, kada je faza zagrejavanja najvažnija i zahteva da klima uređaj radi punom snagom da bi se postigla prijatna temperatura u putničkom prostoru za maksimalno 10 minuta.

Izvor: Klix.ba

Foto: ZF Lifetec



čitanja : 62



Komentari