
Brend sa sedištem u Riselshajmu će to učiniti predstavljanjem dve svetske premijere – Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo i novi Opel Mokka GSE, zajedno sa moćnim Opel Grandlandom Electric AWD. Opelov prvi potpuno električni model sa pogonom na sva četiri točka već je dostupan za naručivanje i prvi put će se pojaviti pred publikom u Minhenu.
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo
Kao što ime sugeriše, Corsa GSE Vision Gran Turismo ne samo da pruža najavu predstojećih GSE modela, već potvrđuje i Opelovu posvećenost segmentu malih automobila i može ga voziti svako u jednom od vodećih svetskih trkačkih simulatora – Gran Turismo 7, ove jeseni.

Sa svojim zapanjujućim dizajnom uparenim sa ukupnom snagom od 588 kW/800 KS, obrtnim momentom od 800 Nm i maksimalnom brzinom od 320 km/h, Corsa GSE Vision Gran Turismo predstavlja oličenje Opelovog GSE podbrenda.

„Corsa GSE Vision Gran Turismo podiže naš GSE podbrend na viši nivo. Ne samo da pokazuje šta je moguće na platformi malog automobila, već prikazuje i jasan pogled u budućnost i privlači sve vrste entuzijasta automobila. Po prvi put ikada, Opelovom konceptu se ne morate samo diviti iz daljine. Ove jeseni svi mogu da voze ovaj zapanjujući novi automobil u Gran Turismu 7 i da sami dožive GSE trenutke. Rezultat kombinacije kultne oznake Corse sa visokoperformansnim GSE karakteristikama govori sam za sebe“, rekao je izvršni direktor Opela, Florijan Hjutl.

Izuzetna efikasnost uparena sa uzbudljivom dinamikom vožnje ključna je za Corsu GSE Vision Gran Turismo. Dolazi sa dva elektromotora od 350 kW/476 KS, po jednim na svakoj osovini, i može se pohvaliti kombinovanom snagom od 588 kW/800 KS. Pored toga, stalni pogon na sva četiri točka poboljšava prianjanje, upravljanje i ukupnu stabilnost vozila.

Corsa GSE Vision Gran Turismo ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 2,0 sekunde i može dostići maksimalnu brzinu od 320 km/h. Štaviše, uključivanje funkcije „boost“ koja pruža dodatnih 59 kW/80 KS do četiri sekunde čini preticanje na stazi još lakšim. Kada se potpuno isprazni, funkcija „boost“ se potpuno puni za 80 sekundi. Uprkos tome što dolazi sa baterijom od 82 kWh, Corsa GSE Vision Gran Turismo ima samo 1170 kg. Ovo je postignuto zahvaljujući upotrebi laganih materijala u celom modelu.

Uzbudljive performanse prati mišićav i snažan izgled, a Corsa GSE Vision Gran Turismo demonstrira slobodu koju platforma STLA Small omogućava u pogledu dizajna i proporcija. Koncept automobil ima sličan otisak kao Corsa, ali je niži i znatno širi. U međuvremenu, celokupni dizajn pokazuje Opel smelu i čistu filozofiju dizajna. Skulptura karoserije prikazuje oštre i precizne karakteristične linije u kombinaciji sa tehničkim i mašinski obrađenim detaljima. Na prednjem delu, najnoviji koncept iz Riselshajma ima novu vitku verziju Opelovog vizira sledeće generacije. Osvetljeni Opelov sznak se ponosno nalazi u centru prepoznatljivog Opelovog Compassa, vodećeg elementa dizajna koji takođe služi kao kičma automobila. Okružen je prepoznatljivim svetlosnim trakama na horizontalnoj osi koje se završavaju u dva trodimenzionalna staklena bloka. Vertikalna osa je sada takođe osvetljena oko znaka, a centralni pregib se proteže od prednjeg branika do aero-optimizovane haube.

Ovaj princip se nastavlja i na zadnjem delu sa prepoznatljivim kočionim svetlom, stvorenim tehnologijom ivičnog osvetljenja. Ovo se kombinuje sa smelim natpisom „OPEL“ i formira centralni element. Široko zadnje svetlo spaja se sa zadnjim staklom kako bi zadnjem delu automobila dalo smeo i ležeran izgled.

Da bi se osiguralo da Corsa GSE Vision Gran Turismo ostane čvrsto na putu, automobil poseduje brojna pametna i optimizovana aero rešenja. Aero zavese ispred prednjih i zadnjih blatobrana, zajedno sa crnim aero proširenjima blatobrana u obliku lopatica, obezbeđuju protok vazduha, čime se poboljšava upravljanje vozilom pri velikim brzinama. Pored toga, aero točkovi povećavaju efikasnost smanjenjem turbulencije vazduha u blatobrana, dok aktivni aero difuzor i aktivni aero spojler pomažu u povećanju ili smanjenju potisne sile u zavisnosti od situacije u vožnji.

Pažnja posvećena detaljima je još jedna ključna karakteristika Corse GSE Vision Gran Turismo. Na primer, pokazivači pravca su skriveni u prednjim i zadnjim blatobranima i izvedeni su kao tanka svetla. Pored toga, trouglasti elementi inspirisani istorijskim i kultnim vozilima za motosport, kao što je reli automobil Opel Manta 400, integrisani su u razne komponente sa strukturom točkova, krovnim spojlerom i zaštitnim kavezom, koji svi nose ovaj dizajn.
Karoserija je u biserno beloj boji, aero elementi, poput haube, spojlera ili difuzora, sijaju u jarko žutoj boji, dok su krov i prednji aerodinamični proširenja blatobrana u crnoj boji. Čak i felne prate ovu upotrebu boja. Prednje gume Goodyear su na crno-žutim felnama od 21 inča, dok su pozadi belo-žute felne od 22 inča. U oba slučaja, Bilstein amortizeri pomažu u održavanju kontakta sa putem i dodatno poboljšavaju upravljanje.

Unutra, vozači se mogu radovati opuštenom trkačkom iskustvu. Elegantni volan pruža nesmetan pogled na najvažnije informacije koje se projektuju na head-up displeju – nisu potrebni dodatni ekrani. Lagano vozačevo sportsko sedište – takođe dizajnirano u crnoj i jarko žutoj boji – sa šestotačkastim sigurnosnim pojasevima u potpunosti integriše vozača u iskustvo vožnje i zajedno sa zaštitnim kavezom obezbeđuje najviše standarde bezbednosti.
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo predstavlja najnoviji vrhunac u dugoj istoriji Opelovih konceptnih automobila. Koncept crpi inspiraciju iz Opelovih snažnih korena u motosportu i kombinuje to sa kultnom Corsa oznakom, dok istovremeno daje pogled na buduće generacije sportskih GSE modela. Ukratko, predstavlja oličenje Opelovog veoma dinamičnog GSE podbrenda i sve spaja u potpuno električni mali automobil visokih performansi.
Opel Mokka GSE
Serijska Mokka već privlači pažnju svojim karakterističnim dizajnom, novim bojama, novim kokpitom i vrhunskim tehnologijama. Nova Mokka GSE zadržava mnogo toga – i predstavlja sledeći veliki korak.

Kupci će uskoro moći da voze uspešni kompaktni Opelov SUV kao potpuno električnu visokoperformansnu GSE verziju, čineći svakodnevni život u pokretu izvanrednim, najavljuje kompanija. Baš kao i ranije predstavljena Mokka GSE Rally, i nova Mokka GSE koristi pionirska dostignuća i iskustvo kompanije u električnom reliju.

„Tokom razvoja Opel Mokke GSE Rally, brzo nam je postalo jasno da ne želimo da ovaj neverovatan osećaj rezervišemo samo za profesionalce u motosportu. Kupci Opela bi takođe trebalo da budu u mogućnosti da uživaju u ovom posebno snažnom, direktnom i beskompromisnom iskustvu vožnje. Zato Mokku GSE stavljamo u serijsku proizvodnju“, rekao je potpredsednik Opela za aktuelne proizvode, Mark Fecer.

Pažnju privlače i ključni tehnički podaci: 207 kW/280 KS, 345 Nm obrtnog momenta i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi.

Kao što se i očekivalo, poseduje istu litijum-jonsku bateriju od 54 kWh, ali sa smanjenim dometom u poređenju sa konvencionalnim verzijama: sertifikovana je za do 336 kilometara WLTP standarda. Svemu tome se dodaje specifično podešavanje upravljača, kočnica i tri režima vožnje: Eco, Normal i Sport.

Mokka GSE takođe deli mnoge komponente i karakteristike sa Mokkom GSE Rally. To uključuje snažne performanse, kao i direktne povratne informacije od vozila i osećaj da se Mokka GSE „drži puta“. Detalji inspirisani relijem naglašavaju beskompromisni izgled.

Gume Michelin Pilot Sport EV (225/40 R20) postavljene su na specijalne aerodinamički optimizovane aluminijumske felne sa specifičnim dizajnom. Tu su i Alcon kočnice, žuto ofarbane prednje kočione čeljusti i opciona crna hauba.
Ovde i dimenzije vozila: dužina 4150 mm, širina 1787 mm, visina 1506 mm i međuosovinsko rastojanje 2561 mm.
Unutra se ističu ekskluzivna GSE sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, alkantara, aluminijumske sportske pedale, volan sa zaravnjenimdonjim delom, kao i centralni ekran koji prikazuje podatke o performansama, indikator G-sile i vrednosti ubrzanja.
Opel Mokka GSE Rally
ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE“ je ove godine u svojoj petoj sezoni, ali Opel već gleda u budućnost. Jer proizvođač daje najavu kako bi električni reli automobil sutrašnjice mogao da izgleda sa ovom Mokkom GSE Rally.

Sa 207 kW (280 KS), moćni prototip još jednom podvlači pionirsku ulogu koju Opel igra u električnom reliju.

„Sa našom novom Mokkom GSE Rally, nudimo uvid u potpuno električni reli automobil sledeće generacije. Zahvaljujući najnovijoj tehnologiji motosporta, prototip nudi snažne performanse i obilje snage“, rekao je izvršni direktor Opela i Vauxhalla, Florijan Hjutl.

Serijska Mokka već privlači pažnju svojim karakterističnim dizajnom, novim bojama, novim kokpitom i vrhunskim tehnologijama. Nova Mokka GSE Rally zadržava mnogo toga – i predstavlja sledeći veliki korak, posebno za reli sa potpuno električnim vozilima: jači je, brži, beskompromisniji u svakom pogledu.

Opel Mokka GSE Rally je apsolutno privlačan za oko: sa svojim sportskim detaljima, uključujući veliki natpis „OMG! GSE“. Pored toga, tu su žute kočione čeljusti napred i žute felne pozadi, kao i drugi akcenti reli dizajna. Na krovu je jasno vidljiv usisnik vazduha, a na crnoj haubi je ispisano „Mokka GSE RALLY“ belim i žutim slovima.
Unutrašnje vrednosti prototipa su još impresivnije: maksimalna snaga od 207 kW (280 KS) i obrtni moment od 345 Nm, u kombinaciji sa sofisticiranom tehnologijom motosporta, obećavaju performanse u rangu sa Rally4 automobilom. Tu je i savršeno podešeno reli vešanje kompanije Bilstein.
Baterija odgovara serijskoj verziji sa kapacitetom od 54 kWh.

Zadržani su izuzetno visoki bezbednosni standardi. Kao i Opel Corsa Rally Electric, Mokka GSE Rally takođe ima zaštitni kavez (sertifikovan od strane FIA), reli sedišta sa sigurnosnim pojasevima u šest tačaka i dodatnu zaštitu podvozja.
Brzi prototip bi mogao da se koristi širom sveta u od reli sezone 2026. Mokka GSE Rally zato predstavlja sledeću moguću fazu razvoja za trke potpuno električnih relija jedne marke.
Opel Grandland Electric AWD
Opel Grandland Electric AWD (pogon na sva četiri točka) nedavno je postao dostupan za naručivanje. Prvi Opel sa električnim pogonom na sva četiri točka ne samo da nudi uživanje u vožnji bez lokalnih emisija - on takođe obezbeđuje da cela porodica, uključujući prtljag i sportsku i rekreativnu opremu, može da krene na putovanje.
To je zato što je dobro opremljeni Grandland Electric AWD moćan u svakom pogledu - njegov obrtni moment do 509 Nm je jednako impresivan kao i njegova vučna sposobnost do 1.350 kilograma.

Uvek elektrifikovani Grandland obećava maksimalnu udobnost putovanja za do pet osoba u svakoj varijanti. Intelli-sedišta za vozača i suvozača, sertifikovana od strane organizacije Aktion Gesunder Rücken e.V., vrhunski info-zabavni sistem sa ekranom osetljivim na dodir u boji dijagonale do 16 inča i providni Pixel Box u centralnoj konzoli za bežično punjenje pametnih telefona samo su neki od primera pametnih rešenja koja svako putovanje u Opelovom vrhunskom SUV vozilu čine prijatnijim i opuštenijim. Novi Grandland Electric AWD takođe ima najmanje 485 litara prostora za teret u zadnjem delu za prevoz četvoronožnih članova porodice i prtljaga. Ako se zadnja klupa, deljiva u odnosu 40:20:40, preklopi, kapacitet se povećava na čak 1.580 litara. Pored toga, Opel nudi mnoštvo praktičnih dodataka za bicikle i slično.

Međutim, svi oni koji žele da ponesu još veću ili težu opremu za razonodu mogu to lako učiniti. Kuka za prikolicu se montira za samo nekoliko sekundi – čak i bez dodatnog alata. Sve ovo ostavlja samo da se okvir prikolice prikači na čamac ili džet ski i krene na put. Ovo je moguće jer novi Grandland Electric AWD može da vuče dodatni teret težine do 1.350 kilograma.

Maksimalna udobnost vožnje i bezbednost su glavni prioriteti za Grandland Electric AWD, čak i kada je potpuno natovaren i vuče prikolicu. S jedne strane, ovo je obezbeđeno ESP-om sa TSM funkcijom, koji aktivno sprečava ljuljanje prikolice tokom putovanja. S druge strane, dve dodatne komponente obećavaju bezbedno zadovoljstvo u vožnji koje je uvek prilagođeno situaciji u električnom vozilu sa pogonom na sva četiri točka, koje se može pohvaliti ukupnom snagom sistema od 239 kW (325 KS).

Vozači imaju izbor od četiri režima vožnje: „Normal“, „Eco“, „Sport“ i „4WD“. Dok u režimu „4WD“ oba elektromotora vozila sa pogonom na sva četiri točka rade kontinuirano i ravnomerno raspoređuju snagu na sva četiri točka kako bi se osiguralo optimalno prianjanje – posebno na klizavim površinama – u režimu „Sport“, volan i papučica gasa reaguju još direktnije zahvaljujući posebnom podešavanju. Maksimalna snaga i obrtni moment su dostupni u oba režima. Sa obrtnim momentom do 509 Nm, ovaj drugi osigurava da Grandland Electric AWD uvek kreće snažno i brzo.

A potpuno električni SUV sa pogonom na sva četiri točka je takođe izdržljiv za putovanja na odmor bez lokalnih emisija: U Ultimate paketu opreme, koji je trenutno dostupan za naručivanje, Grandland Electric AWD može da pređe do 483 kilometra (WLTP) bez zaustavljanja radi punjenja; dodatne verzije paketa opreme sa dometom do 501 kilometra (privremena vrednost prema WLTP) uslediće kasnije ove godine. Grandland Electric AWD-u je potrebno oko 30 minuta da napuni svoju litijum-jonsku NMC bateriju od 73 kWh (upotrebljiv kapacitet) od 20% do 80% na javnom brzom punjaču. Na kraju, ovo vozilo sa pogonom na sva četiri točka ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6,1 sekundu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs