
Dok rukovodioci automobilske industrije obično izbegavaju direkrtne komentare o svojim konkurentima, glavni dizajner Mercedesa prekršio je tradiciju kritikujući Audi i BMW, odnosno koncept C i SUV iX3.
Ekipa Top Geara uhvatila je Gordena Vagenera na marginama sajma mobilnosti IAA u Minhenu, pitajući ga šta misli o enterijerima koje su prikazala njegova dva glavna rivala. Usledila je kritika, koja se retko može čuti. Govoreći o Audiju Concept C, Vagener je rekao da njegova unutrašnjost izgleda kao da je dizajnirana 1995. Šef dizajna Mercedesa smatra da je kabina koncepta previše poznata i da ima premalo tehnologije, prenosi Revija HAK.

Uprkos tome što se opisao kao ljubitelj hiperanalognih stvari, Vagener je povukao jasnu crtu o važnosti digitalnih ekrana.
– Ne možete ignorisati ekran. Kada imate mali ekran, automatski šaljete poruku ‘čestitamo, sedite u malom automobilu’. Mislim, ovo je konceptni automobil. I to je nišni automobil, tako da čak i ako ga ovako prodaju, to u stvari nije važno. Ali za mejnstrim rešenje, povratak na prekidače neće funkcionisati.
Direktni konkurent Mercedesa GLC EV, BMW iX3, ima uski ekran po celoj širini vetrobranskog stakla, na dnu vetrobranskog stakla, 17,9-inčni infotainment ekran osjetljiv na dodir u sredini armaturne ploče i opcijski 3D head-up ekran. Čini se da Vagener nije veliki fan ove postavke:
– Šta je drugi proizvođač učinio? Mislim, pokazali su koncept pre nekoliko godina s informacijama na dnu vetrobranskog stakla. Moram reći da nisam veliki fan toga jer je toliko daleko da je teško čitati. Sve će izgledati manje pa odvlači pažnju, a potreban vam je uređaj za upravljanje jer je previše daleko da bi bio osetljiv na dodir pa morate tamo da stavite ekran osetljiv na dodir, što su i učinili. Dakle, to je prilično konvencionalno rešenje, i u stvari komplikovano jer imate informacije na različitim niovima i ne mislim da je to intuitivno. Mislim, misle da je progresivno i moraju to voleti, inače to ne bi učinili, ali nisam uveren u to.
Ok, a sigurno će biti o onih koji će kritikovati Mercedesovu odluku da u GLC EV stavi ogroman ekran…
Izvor: Revijahak.hr / Top Gear
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Audi