
Problem, naravno, nije samo naš već pogađa mnoge veća i bogatija tržišta. Prema podacima iz Stellantisa, u Evropi se trenutno vozi oko 260 miliona automobila čija je prosečna starost 12 godina. Na četiri važnija tržišta, prosek je 10 godina, na ostalima više od 17 godina, I, to je situacija koja neće uskoro da se promeni... svakako ne za vozače! Crvena lampica “vrišti”, a to je znak da se formira front koji će da oživi manje i pristupačnije automobile. Jedan od vođa pobune je Žan-Filip Imparato, šef Stellantisa za Evropu kojem ovo nije prvi put da trži pomoć.
Nekada 49 automobila jeftinijih od 15.000 evra, danas samo jedan!
Imaparato je iskoristio Salon u Minhenu da još jednom apeluje na Evropsku uniju da dobro razmisli o datom roku u kojem klasični automobili moraju da svoje mesto prepuste elekričnim vozilima. Bez umerenih reči, Imparato je priznao da je cilj kompanije Stellantis da vrati modele A segmenta! Ovo predstavlja veliki izazov sa sve, jer su mnogi brendovi, pod pritiskom elektromobilnosti, prestali da proizvode i prodaju male gradske automobile.
Baš, tako, takvih modela nema u cenovnicima i Imaprato zna da to nije dobro na duže staze. Tačnije, zbog skupih EV modela, nastavićemo da vozimo automobile koje imamo i koji će da postaju sve stariji i “prljaviji”. Podsetio je i da smo “2019. godine u Evropi imali 49 automobila jeftinijih od 15.000 evra, a danas samo jedan!”
Automobili će morati da se proizvode u Evropi
Šef evropskog regiona kompanije Stellantis priznao je da Grupa namerava da predloži plan Evropskoj uniji kako bi se osigurali cenovnici koji pružaju pravu industrijsku vrednost, a istovremeno se bave ekološkim i društvenim pitanjima koja su važna za novu generaciju vozača. Trenutni izazov je „da se obnoviti 10% voznog parka svake godine, a da to ne dovede do povećanja emisije štetnih gasova“, priznao je Imparato. Dodao da je i zahtev Evropskoj komisiji da „prepozna ekološku korist od otpada, na primer, vozila starog 15 godina“.
Stoga postoji sve veća potreba da se na puteve stavi „nova i specifična kategorija vozila koja ispunjavaju različite propise“, kaže Imparato, naime oni modeli koji će da koštaju manje od 15.000 evra. Međutim, ne samo električni, što je, ruku na srce, i teže izvodljivo. Želja Žan-Filipa Imparata je da ovi automobili budu opremljeni benzinskim motorima, kombinovanim sa blagim hibridnim tehnologijama, i sposobni za maksimalnu brzinu ne veću od 120 km/h, uz istovremeno poštovanje „ekoloških, ekonomskih i evropskih karakteristika”. Šta to znači? Svi modeli su dizajnirani i proizvedeni u Evropi!
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat