
Ključni zahtev je da sva vozila moraju da imaju mehanički rezervni sistem da bi vrata mogla da se otvore u hitnim slučajevima.
Car News China piše da bi konačna pravila mogla biti poznata do kraja septembra. Sprovođenje bi počelo od 2027. godine, tako da bi proizvođači imali vremena za tranziciju. Očigledno je da mnogi proizvođači automobila već znaju za ovu potencijalnu promenu, pa možda već rade na rešenju. Ručke na uvlačenje su bile zaštitni znak modernih električnih vozila. Ali korist je mala, piše Revija HAK.
Inženjeri kažu da smanjenje otpora vazduha zbog ugrađenih ručki iznosi samo 0,005-0,01 Cd, što štedi oko 0,6 kWh na 100 km. To nije spektakularno. Istovremeno, dodavanje motora i mehanizama koji omogućavaju rad ovih vrata može dodati 7-8 kg težine. S njima dolazi sigurnosni problem, a to je smrzavanje mehanizma zimi. Takođe, u slučaju sudara, pogotovo bočnih, ručke mogu biti blokirane.
Izvor: Revijahak.hr / CarNewsChina.com
Foto: Omoda / Jaecoo