
Ovaj potez je deo šire strategije koja uključuje i kontroverzan zaokret od isključivog fokusa na luksuz prema pristupačnijim vozilima većeg volumena, s ciljem jačanja finansijske pozicije firme.

Kako navodi Index.hr, da bi se pripremio za predstojeći talas novih modela, Mercedes je uložio više od dve milijarde evra u svoje evropske fabrike. Nakon pokretanja proizvodnje novog električnog modela CLA u fabrci u Raštatu, marka će početi s proizvodnjom modela GLC EQ u Bremenu, kao i potpuno električne C klase EQ u mađarskom Kečkemetu.

Istovremeno, dabrika u Zindelfingenu će početi s proizvodnjom novih električnih modela iz Mercedes-AMG odeljenja, uključujući serijsku verziju nedavno predstavljenog koncepta AMG GT XX. Govoreći na predstavljanju novog električnog GLC-a, izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kalenius je izjavio: "s novim električnim GLC-om, najveće predstavljanje proizvoda u istoriji naše kompanije nastavlja da dobija zamah."

Među manje eksponiranim novitetima je i VLE, potpuno električni luksuzni monovolumen razvijen na novoj Van Electric Architecture platformi. Dizajniran za prevoz do osam putnika, naglašava Mercedesovu nameru da pokrije širok raspon segmenata. Ponuda se takođe proširuje električnim "baby" G-klasa SUV-om, osveženom S-klasom te novim generacijama modela GLA i GLB.

Dok Mercedes pojačava proizvodnju, integrisaće svoje proizvodne ekosisteme MO360 i MO360 Data Platform u fabrike. To će omogućiti stvaranje "digitalnih blizanaca" lokacija, gde će buduća poboljšanja moći da se testiraju i provere pre implementacije u stvarne pogone.

Iz kompanije su takođe potvrdili cilj smanjenja troškova proizvodnje za 10 posto u periodu od 2024. do 2027. godine. Osim digitalizacije, u postizanju tog cilja Mercedes će koristiti veštačku inteligenciju, povećati upotrebu obnovljive energije i težiti većoj efikanosti u proizvodnji i logistici.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes