Lako modifikovani testni EQS, opremljen litijum-metal baterijom s čvrstim elektrolitom, prešao je put od 1.205 kilometara od Štutgarta do Malmea bez ijednog zaustavljanja za punjenje.
Ovaj poduhvat je nadmašio prethodni rekord Vision EQXX-a za tri kilometra, a vozilo je u Malme stiglo s preostalim dometom od impresivnih 137 kilometara. Uspeh dokazuje da tehnologija funkcioniše ne samo u laboratoriji već i u stvarnim uslovima na putu.

“Baterija s čvrstim elektrolitom predstavlja pravu revoluciju za električnu mobilnost. Uspešnom vožnjom EQS-a na duge staze pokazujemo da ova tehnologija funkcioniše ne samo u laboratoriji nego i na putu. Naš cilj je dovesti ovakve inovacije u serijsku proizvodnju do kraja decenije,” izjavio je Markus Schäfer, član Uprave Mercedes-Benz Grupe.
Baterijski sistem je razvijen u saradnji s Mercedes-AMG High Performance Powertrains, dok litijum-metal ćelije dolaze od američkog proizvođača Factorial Energy. Iskoristivi energetski sadržaj baterije je povećan za 25%, dok težina i veličina ostaju uporedive sa standardnom EQS baterijom.

Ruta je pratila A7 i E20 autoput kroz Nemačku i Dansku do Malmea u Švedskoj, a optimalni put je izračunat pomoću Electric Intelligence sistema koji uzima u obzir topografiju, saobraćaj, temperaturu okoline i energetske potrebe za grejanje i hlađenje.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Mercedes-Benz