
– To je stub naše privrede i industrije. Evropski ponos. Milioni radnih mesta zavise o tome. Ranije ove godine dali smo sektoru veću fleksibilnost za postizanje ciljeva za 2025. godinu. To funkcioniše. Poštujući tehnološku neutralnost, sada pripremamo reviziju odluka pripremljenih za 2035. godinu, kaže fon der Lajen.
Ovo se može protumačiti kao ozbiljna početak rasprave o tome da li će na snazi ostati odluka u zabrani prodaje svih novih automobila sa SUS motorima 2035. godine. Kako podseća Revija HAK, evropska autoindustrija snažno lobira da se ta mera ublaži i da se dozvoli prodaja hibrida i modela koji imaju niske emisije štetnih gasova.
– Milioni Evropljana žele da kupe pristupačne evropske automobile. Zato bi trebalo da ulažemo i u mala, pristupačna vozila za evropsko tržište, ali i da bi zadovoljili rast globalne potražnje. Zato ćemo predložiti saradnju s industrijom na novoj inicijativi za male pristupačne automobile. Verujem da bi Evropa trebalo da ima vlastiti E-automobil. Ne možemo dozvoliti Kini i drugima da osvoje ovo tržište. Bez obzira na sve, budućnost je električna i Evropa će biti deo toga.
U izjavi predsednice EK može se zaključiti i da će pratiti inicijativu proizvođača automobila (Stellantisa, Renaulta…) u kojoj se traži promena pravila za lakšu i jeftiniju proizvodnju malih i dostupnih automobila. Sve stroži propisi su poskupeli proizvodnju i cene malih automobila do nivoa kada su mnogim proizvođačima neprofitabilni. Čak je i predsednica EK usvojila izraz E-automobil, koji je prvi put pomenuo Džon Elkan, predsednik Stellantisa, a predstavlja malo ekonomično vozilo, po uzoru na japanski Kei car.
O ideji da je budućnost električna sigurno će biti mnogo rasprave. Ona će biti električna, ali da li će biti samo električna pokazaće već sledeće nedelje, kada će uslediti niz sastanaka političara i predstavnika industrije.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault