
Govoreći na sajmu automobila IAA Mobility 2025 u Minhenu, potpredsednica kompanije Stella Li istakla je da će fabrika u Mađarskoj krenuti s radom do kraja ove godine, a izgradnja nove lokacije u Turskoj će početi 2026. godine.
Odgovarajući na pitanje koliko bi vremena trebalo BYD-u da proizvodi sva električna vozila potrebna za zadovoljavanje evropske potražnje, Li je bila jasna: "Dajte nam dve do tri godine".
BYD aktivno razvija svoju prodajnu i dobavljačku mrežu, navodi Klix.ba. Kompanija je u pregovorima sa stotinama evropskih partnera i namerava da otvori više od 1.000 prodajnih mesta u 32 zemlje u regiji do kraja 2025. godine.
Trenutno je u Evropi zastupljeno 13 BYD modela u poređenju sa šest pre dve godine. Najnoviji dodatak je karavan Seal 06 DM-i s kombinovanim dometom od 1.350 km.

Istovremeno, strategija kompanije se promenila. Dok je fokus ranije bio isključivo na električnim vozilima, plug-in hibridi su sada postali glavni hitovi. U narednih šest meseci, još tri ili četiri nova plug-in hibridna modela će debitovati u Evropi, a njihova prodaja, prema prognozi koju je dala Li, uskoro će premašiti prodaju "čistih" električnih automobila.
Osim toga, BYD planira da 2027. godine u Evropi predstavi svoj premium brend Yangwang.
U 2024. godini kompanija je prodala 4,2 miliona automobila širom sveta, deset puta više nego 2019. godine. Li je napomenula da je ovo normalno prilagođavanje nakon mnogo godina brzog rasta.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD
Video: Auto Media