
Glasine iz avgusta su sugerisale da su dva nemačka proizvođača automobila u poodmaklim pregovorima o tome da bi Mercedes koristio BMW-ov 2,0 litarski turbo benzinski motor (B48) u budućim modelima, posebno u kompaktnim vozilima i plag-in hibridnim verzijama C-klase i E-klase. Cilj je navodno bio smanjenje troškova razvoja i osiguranje usklađenosti sa predstojećim propisima o emisiji Euro 7.
Međutim, Šefer je odbacio ove tvrdnje tokom sajma IAA u Minhenu: „U tome nema istine.“ Razvili smo sopstvenu novu porodicu modularnih motora - FAME (Family of Modular Engines) - koja pokriva sve zapremine i već je u skladu sa EU7, China 7 i američkim propisima'.
Šefer je potvrdio da je novi visokoperformansni V8, koji je u potpunosti u skladu sa najstrožim propisima o emisijama, blizu završetka i da će V12 motori nastaviti da budu deo Mercedesove ponude. „Nastavićemo da nudimo V12, a takođe i V8“, rekao je. „Imamo kompletan, interni, ažurirani asortiman motora koji je spreman za budućnost.“
Sada, sa zvaničnom Šeferovom izjavom, jasno je: Mercedes nema nameru da angažuje eksterne proizvođače SUS motora, posebno ne direktnog konkurenta.
Demanti dolazi u ključnom trenutku za Mercedes, jer kompanija ubrzava svoju strategiju elektrifikacije bez potpunog napuštanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs