
„U Evropi, potražnja za električnim automobilima ostaje znatno ispod prognoza industrije“, navodi se u saopštenju američke grupe. Kao rezultat toga, grupa planira da smanji stope proizvodnje počev od januara 2026. godine u svojoj poslednjoj preostaloj nemačkoj fabrici, koja se nalazi u pokrajini Severna Rajna-Vestfalija.
„Ta odluka će rezultirati ukidanjem do 1.000 radnih mesta u ovoj fabrici“, navodi se u saopštenju i dodaje da će grupa ponuditi dobrovoljne otpremnine.

Ova najnovija objava dolazi pored već najavljenog ukidanja 2.900 radnih mesta 2024. godinu. Ta odluka treba da bude sprovedena do 2027. godine. Grupa je ovog leta takođe postigla sporazum sa zaposlenima u Kelnu, uključujući otpremnine, rad sa skraćenim radnim vremenom na kraju karijere i postepeno penzionisanje.
Budući pravac fabrike ostao je „neizvestan“, prema sindikatu IG Metal. Posle najnovijeg smanjenja broja zaposlenih, Ford će imati samo oko 7.600 zaposlenih u Kelnu, prema pisanju Bilda.
Krajem prethodne decenije bilo ih je oko 20.000. Ford je već zatvorio svoju fabriku u Zarluisu u zapadnoj Nemačkoj, koja je proizvodila Ford Fokus.
Proizvođači automobila i dobavljači u Nemačkoj pate od pada globalne potražnje, rastućih troškova, kineske konkurencije i, u skorije vreme, rastućih američkih carinskih mera.
Vodeći nemački proizvođač automobila Folksvagen (Volkswagen) sprema se da ukine 35.000 radnih mesta u zemlji.
Izvor: Bizlife.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford