
Međutim, uprkos ovoj promeni smera, Dolner je uveren da su električna vozila jedini održivi put napred. U intervjuu za nemački poslovni magazin WirtschaftsWoche, snažno je podržao zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima u Evropskoj uniji od 2035. godine, a pozive na ublažavanje te zabrane nazvao je "kontraproduktivnima". Smatra da stalne promene stavova između proizvođača i regulatora samo "uznemiruju kupce".
Za razliku od BMW-a i Mercedesa, koji su se otvoreno protivili zabrani, Audi se pozicionira drugačije. Dolner insistira na tome da su električna vozila jedino pravo rešenje za smanjenje emisija CO₂ u godinama koje dolaze, navodi Index.hr.
"Ne znam za bolju tehnologiju od električnog automobila za napredak u smanjenju emisija CO₂ u saobraćaju u narednim godinama. Ali čak i nezavisno o zaštiti klime, električni automobil je jednostavno bolja tehnologija", naglasio je.
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen se sastala prošlog petka s vodećim ljudima iz automobilske industrije da bi razgovarali o roku do 2035. godine. Iako cilj ostaje na snazi, planirana revizija zakonodavstva je pomerena s 2026. na ovu godinu, što otvara prostor za potencijalne izmene.
Ipak, teško je zamisliti da će klasični benzinski automobili biti dozvoljeni nakon 2035. Verovatniji scenario je odobrenje za plug-in hibride i električna vozila s produženim dometom, kod kojih SUS motor služi isključivo kao generator, a ne za pogon točkova. Ta tehnologija, koju je BMW koristio u modelu i3 pre više od decenije, ponovo se vraća u fokus.
Audijeva matična kompanija, Volkswagen Grupa, već razvija novu platformu (SSP - Scalable Systems Platform) koja podržava upravo takvu tehnologiju - korišćenje SUS motora kao generatora. Platforma će biti dostupna u osam varijanti za različite segmente, a nagađa se da bi upravo Audi mogao da predvodi njeno uvođenje u Evropi s električnim modelom A4 za nekoliko godina.
Zašto je Audi odustao od svoje isključivo električne budućnosti? Iako globalna potražnja za električnim vozilima raste, nemački proizvođač se suočio s teškoćama. Isporuke električnih modela su prošle godine pale za 7,8 posto, na 164.480 jedinica. Takva vozila su činila tek 9,7 posto ukupnih isporuka, što pokazuje da je put do potpunog napuštanja motora s unutrašnjim sagorevanjem još uvek dug.
Kao deo Volkswagen Grupe, Audi ima fleksibilnost da ponudi benzinske, plug-in hibridne i električne modele. Trenutno, motori s unutrašnjim sagorevanjem ostaju okosnica ponude, s većom popularnošću i višim profitnim maržama od električnih automobila. Upravo zaradom od prodaje vozila s klasičnim motorima Audi finansira razvoj električnih automobila sutrašnjice.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi