
Leapmotor će koristiti fabriku u Saragosi za proizvodnju električnih vozila B-serije, koja su posebno dizajnirana za inostrana tržišta, piše kineski International Financial News. Prvi automobil biće B10, kompaktni električni SUV, navodi Revija HAK.

Partnerstvo Leapmotora sa Stellantisom je ključno za uspostavljanje lokalizovane proizvodnje u Evropi. Automobilski div sa sedištem u Amsterdamu je uložio 1,5 milijardi evra 2023. godine za 20-procentni udeo u kineskoj kompaniji, a zajedno su osnovali i joint venture za širenje na globalna tržišta. Prošle godine Leapmotor je počeo probnu proizvodnju hatchbacka T03 u fabrici Stellantis u Poljskoj. Ali proizvodnja je zaustavljena, a zatim su traženi pogoni u Evropi u kojima bi mogla da se nastavi aktivnost. Do sada je Leapmotor ušao u više od 30 država i regija u Evropi, Bliskom istoku, Africi i Azijsko-pacifičkoj regiji, s više od 600 prodajnih mesta u inostranstvu. Očigledno su ta tržišta lukrativnija od domicilne Kine.
Isporuke Leapmotora su inače porasle za 156 posto na 221.664 automobila u prvoj polovini godine u odnosu na prošlu godinu, a prodaja u inostranstvu je iznosila 20.375 automobila.
Fabrika u Saragosi posluje već 43 godine i jedna je od najvećih fabrika za proizvodnju automobila u Evropi. Trenutno uglavnom proizvodi Opele i Citroene, oko 372.000 vozila prošle godine, uključujući više od 50.000 električnih vozila. Prošlog decembra Stellantis je sklopio novo partnerstvo s kineskim proizvođačem baterija CATL-om. Zajedno će uložiti 4,1 milijardu evra u fabriku u Saragosi za proizvodnju litijum-gvožđe-fosfatnih baterija, s godišnjim kapacitetom 50 gigavat-sati.
Izvor: Revijahak.hr / International Financial News
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Leapmotor