
U anketi sa više od tri hiljade vozača pokazalo se da su razlike među markama itekako izražene.
Više od polovine ispitanika (52 posto) navelo je da nikada nisu uspeli da dostignu brojke koje su im prodavci obećali prilikom kupovine. To i ne čudi jer testiranja u realnim uslovima redovno pokazuju da se stvarni domet smanjuje u proseku za oko 20 posto u odnosu na zvaničnu WLTP specifikaciju. Ipak, opšti rezultat nije loš, ukupno 73 posto vozača kaže da je zadovoljno dometom, dok je 13 posto izjavilo da su vrlo nezadovoljni, prenosi Jutarnji.hr.
Velik deo nezadovoljnih (41 posto) pokušao je da problem reši kod prodavaca ili lizing kuće, ali rešenja gotovo nikad nisu bila zadovoljavajuća. Iako je tri četvrtine ispitanika (77 posto) dobilo upozorenje da domet zavisi o faktorima poput temperature ili stila vožnje, njih 40 posto nije bilo svesno koliko snažno ti faktori mogu da smanje brojke u stvarnosti.
Najzanimljiviji su, međutim, rezultati po markama. Peugeot je ispao najslabiji, tek 44 posto njihovih vozača je izjavilo da je zadovoljno stvarnim dometom, što je najlošiji rezultat u celom istraživanju. Ne briljiraju ni Tesla ni Volvo, čiji vlasnici takođe češće od proseka prijavljuju probleme s odstupanjem od WLTP vrednosti.
Na drugom kraju lestvice stoji Hyundai. Njihovi vozači u čak 45 posto slučajeva prijavljuju da su uspeli da pređu više od zvanično deklarisanog dometa. Zato ne čudi da 89 posto vlasnika Hyundaija tvrdi da je zadovoljno, što je daleko iznad proseka i najbolji rezultat u anketi.
Uprkos razlikama među markama, većina vozača i dalje pokazuje poverenje u električnu tehnologiju. Čak 81 posto ispitanika je izjavilo da bi ponovo izabralo isti automobil da sada odlučuje, 11 posto bi promenilo marku, dok je tek 9 posto njih poželelo da se vrati na vozilo sa SUS motorom.
Izvor: Jutarnji.hr / Radar.avrotros.nl
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai