home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mitsubishi eK X EV
 
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen je nedavno izjavila da je autoindustrija ‘stub naše privrede i industrije‘ kao i da će koalicija država raditi na vraćanju jeftinih, lokalno proizvedenih automobila na tržište.

"Milioni Evropljana žele da kupe pristupačne evropske automobile. Zato moramo da ulažemo u mala, pristupačna vozila. Ne samo za evropsko tržište, nego da odgovorimo na rastuću globalnu potražnju", rekla je Fon der Lajen.

Mali, pristupačni automobili su bukvalno izbačeni iz ponude zbog strogih propisa, složenih tehnologija i rastućih troškova razvoja. Međutim, sudeći po najnovijim informacijama iz Brisela, takvi modeli, za većinu proizvođača potpuno neisplativi, ponovo postaju prioritet.

Prema Autocaru, šefovi brojnih renomiranih marki poput Renaulta i grupacije Stellantis, kao uzor za novi segment vozila u Evropi navode japanske Kei automobile koji bi bili podložni drugačijim bezbednosnim standardima. U Japanu su Kei automobili jeftiniji za proizvodnju i pristupačniji za kupovinu, a vlasnici takođe imaju niže troškove održavanja. Ne iznenađuje podatak da su prošle godine zauzeli gotovo 40 posto ukupnog tržišta.

Međutim, postoje ograničenja da bi automobil zadovoljio uslove Kei klase, uključujući veličinu (manje od 3400 mm dužine, 1480 mm širine i 2000 mm visine) i zapreminu motora (660 ccm ili manje). Zbog male mase i slabije snage (najčešće do 60 KS) Kei automobili manje zagađuju, a njihove karakteristike čine ih idelanim za korišćenje na gradskim saobraćajnicama.

Evropa smatra da bi iste karakteristike mogle da funkcionišu i za našu verziju koju Fon der Lajen naziva ‘E-automobilom‘, navodi Jutarnji.hr.

"Verujem da Evropa treba da ima svoj E-automobil. ‘E‘ za ekološki, čist, efikasan i lagan. ‘E‘ za ekonomski – pristupačan ljudima. ‘E‘ za evropski – proizveden ovde u Evropi, s evropskim lancima sandevanja. Jer ne možemo dozvoliti Kini i drugima da osvoje ovo tržište", rekla je Fon der Lajen.

Nissan Sacura

‘E‘ takođe može da znači električni, budući da Evropa cilja na zabranu SUS motora do 2035. godine, iako odluka još uvek nije konačna jer se raspravlja o održivosti takvog poteza. U svakom slučaju, evropski E-automobili će verovatno imati potpuno električne opcije, kao što je već slučaj s Kei automobilima u Japanu.

"Bez obzira na sve, budućnost je električna! I Evropa će biti deo toga", zaključila je Fon der Lajen.

Honda N-ONE e:

Jedina ‘sitnica‘ koju je zaboravila da navede je cena takvih automobila jer kupci u Japanu svoje Kei modele u proseku plaćaju manje od 10.000 evra. Evropa nam taj iznos ne može ponuditi.

Izvor: Jutarnji.hr / Autocar.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi / Nissan / Honda



čitanja : 277



Komentari