home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes GLC
 
Mercedes-Benz će početi da integriše više fizičkih kontrola u svoje digitalno fokusirane kabine, jer „podaci pokazuju da su fizička dugmad bolja“, rekao je šef softvera Magnus Estberg za Autocar.

Ovo počinje sa novim GLC i CLA Shooting Brake EV vozilima, koji dobijaju mnoštvo dugmadi na novodizajniranom volanu. Ovaj volan će biti standard za Mercedesove modele u budućnosti, a plan je da se ugradi i u sve automobile koji su već u prodaji – počev sa nedavno lansiranom CLA limuzinom.

Ovo je, rekao je Estberg, najlakši i najisplativiji način dodavanja fizičkih kontrola automobilima koji su već u prodaji, a da se i dalje zadrže Mercedesove digitalno orijentisane kabine.

U razgovoru za Autocar na nedavnom sajmu automobila u Minhenu, objasnio je: „Možete videti razliku ako pređete sa CLA [limuzine], koja ima ekran osetljiv na dodir i manje hardverskih dugmadi, na [novi] GLC, gde smo vratili i dugmad, jer vidimo u podacima da su fizička dugmad veoma važna za određene starosne grupe i određene populacije. „Dakle, imati tu ravnotežu između fizičkih dugmadi i dodira je izuzetno važno za nas. Potpuno smo vođeni podacima, jee nam pokazuju da su fizička dugmad bolja i zato smo ih vratili.“

„Ovo je veoma važno“, rekao je Estberg, jer to znači da odluke, poput vraćanja nekih fizičkih kontrola, mogu biti vođene podacima. Zbog tih podataka, nagovestio je da bi se mogli koristiti i drugi dizajni u zavisnosti od tržišta. Na primer, dok Evropljani vole dugmad, azijski vozači više vole ekran osetljiv na dodir i glasovne kontrole.

Estberg je rekao da Mercedes takođe razmatra dodavanje više fizičkih kontrola na drugim mestima u kabini za buduće modele – ali to će najverovatnije biti zadržano na SUV vozilima, jer „u većim automobilima imamo više slobode za pakovanje“ i kupci tih automobila „više mare za dugmad“.

Mercedes takođe razmatra uvođenje više veštačke inteligencije u svoje automobile, uglavnom usmerene na glasovne komande. Ovo je važna karakteristika za kupce u Kini – najvećem svetskom tržištu automobila, na kojem Mercedes pokušava da povrati prisustvo. Ali Estberg je rekao da će je i evropski kupci koristiti, a podaci ukazuju na to da se upotreba glasovnih komandi u CLA „utrostručila“ među vozačima Mercedesa. „To je fenomenalno“, rekao je.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 68



Komentari