
Svih šest automobila se ponaša slično dok se u nekom trenutku ne zaustave bez napajanja. Prvo upozorenje dolazi prilično rano u većini automobila, kada se prikazuje domet od 40 do 80 kilometara ili 15 do 20 posto nivoa napunjenosti baterije. Često simbol baterije postane narandžast ili se pojavi napomena: Baterija niska ili Molimo napunite uskoro. Nema promena s isporukom snage u ovoj fazi, prenosi Revija HAK.
Druga faza se obično javlja ispod deset posto napunjenosti baterije, kada se kod nekih modela, uz vizuelna upozorenja javljaju i akustična. Neka vozila takođe predlažu mere uštede poput prebacivanja na eko način rada ili smanjenja grejanja ili klima uređaja. Automobil se u ovoj fazi još uvek može voziti bez većih oduzimanja snage samo uz snažno ubrzanje više nije dostupna puna snaga.
Kada se prikazani preostali domet spusti na jednu cifru mnoga vozila primetno smanjuju performanse. Automobil se i dalje može voziti u ovom stanju sa smanjenom dinamikom.
Ako još uvek niste napunili, videtćete nulu na ekranu kod preostale kilometraže i kod nivoa napunjenosti baterije. Mnogi električni automobili sada imaju i simbol kornjače.
U testu električni automobili se nisu ugasili poput mobilnog nego su prešli na takozvanu rezervu snage za hitne slučajeve. U testu je šest električnih automobila s rezervom snage za hitne slučajeve ipak prešlo između 15 i 20 kilometara s maksimalnom brzinom od 50 km/h koju su kao referentnu vrednost postavili test vozači. S vožnjom na ovoj rezervi snaga se sve više smanjuje, a vožnja postaje sve teža. Ako imate sreće, to je dovoljno samo da stignete do sledeće stanice za punjenje. Oprez! Kada ste na rezervi snage za hitne slučajeve mora se očekivati da se vozilo može ugasiti u bilo kom trenutku i mora da se bezbedno parkira, na primer uz put ili na parkingu.
Kada električno vozilo ostane bez energije nijedan sistem ne radi.
Izvor: Revijahak.hr / ADAC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen