

Očekuje se da će prva serija vozila za evropsko tržište uskoro sići s proizvodnih traka, dok su prvi primerci već napustili montažne trake u Gracu. U početku će biti reč o električnim SUV modelima G6 i G9 sport, a kasnije i drugim, poput nove električne limuzine P7+. Ovo je prva Magnina narudžbina od kineskog proizvođača u Evropi i strateška prekretnica za Xpeng, potvrdila je Magna Steyr medijima, piše ljubljanski Dnevnik.
S Xpengom, Magna je u Grac dovela novog brzorastućeg partnera.

"Ovo partnerstvo naglašava našu predanost inovacijama i prilagodljivosti da bismo zadovoljili promenjive potrebe automobilske industrije“, rekao je Roland Prettner, predsednik Magna Complete Vehicles.
"Naše partnerstvo s Magnom savršeno se uklapa u našu viziju i strategiju jačanja naših evropskih kapaciteta“, dodao je Brian Gu iz Xpenga. „To je prvi korak u našem rastu u Evropi jer imamo dugoročnu predanost Evropi.“

Za potpuno sastavljene automobile, Xpeng se trenutno suočava s carinama EU-a na električna vozila proizvedena u Kini: uz postojeću uvoznu carinu od 10 posto, naplaćuje se dodatna naknada od 21,3 posto – gotovo trećina ukupnog iznosa. Sa SKD montažom u Austriji, ove dodatne carine više se ne primenjuju.
Xpeng sa sedištem u Guangzhou je prodao skoro 200.000 vozila širom sveta u 2024. godini, a očekuje se da će ovogodišnji rezultat udvostručiti na gotovo 400.000.
Izvor: Seebiz.eu / Dnevnik
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xpeng