
Idu u rat s lažnim profilima
Kineska vlada je odlučila da stane na kraj talasu dezinformacija koje pogađaju domaću automobilsku industriju pokretanjem tromesečne akcije suzbijanja lažnih vesti na internetu. U borbu su se uključili i sami proizvođači poput MG-a i BYD-a, nudeći milionske nagrade za informacije koje bi dovele do razotkrivanja zlonamernih profila.

Dezinformacije o brojnim kineskim proizvođačima automobila su postale uobičajena pojava na lokalnim društvenim mrežama, uključujući Douyin, kinesku verziju TikToka. Borba se ponekad vodi i između samih konkurenata koji koriste društvene mreže za napade na suparnike, navodi Index.hr.
Portal Nikkei Asia navodi slučaj iz jula, kada je kompanija Li Auto objavila video sudara između jednog od svojih SUV-ova i kamiona kompanije Dongfeng Liuzhou Motor. Dok je SUV pretrpeo minimalnu štetu, kabina kamiona je bila potpuno uništena. Očekivano, Dongfeng je uložio prigovor na takav prikaz, što je rezultiralo javnim izvinjenjem kompanije Li Auto.

Ranije ovog meseca, kinesko Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije je objavilo da će njihova nova kampanja ciljati zlonamerne dezinformacije o automobilskoj industriji. Naglasili su da će se preduzeti koraci protiv "nezakonitih poslovnih praksi, preteranog ili lažnog oglašavanja i klevete".
Međutim, u borbu se nisu uključile samo vlasti. Sami proizvođači automobila aktivno se bore protiv lažnih vesti. Tako MG nudi nagrade do 5 miliona juana (oko 650.000 evra) za informacije o zlonamernim profilima, a sličan program ima i BYD, čije nagrade se kreću od 50.000 do 5 miliona juana.
Domet i uticaj pojedinih profila na društvenim mrežama ne smeju da se potcene. Tokom 2023. godine, jedan influenser na Douyinu je objavljivao video zapise u kojima je ismejavao vozače električnih vozila jednog kineskog startapa. Iako je njegov profil, koji je imao čak 5,4 miliona pratilaca, suspendovan u junu 2024., mnogi smatraju da je šteta već bila počinjena.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG / BYD / Li Auto