home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Cayenne Electric

Iako je prvobitno planiran isključivo kao potpuno električni model, luksuzni K1 će prvo debitovati samo sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridnim pogonom

Suočen sa dugotrajnim padom prodaje, Porsche vrši značajne promene u svojim planovima. Proizvođač sportskih automobila se tako vraća ka motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući hibride, dok istovremeno usporava sa električnim modelima, navodi se u saopštenju objavljenom u petak.

„Danas smo postavili nove korake u reorganizaciji naše proizvodne strategije“, rekao je Oliver Blum, izvršni direktor Porschea i Volkswagen grupe. „Trenutno doživljavamo ogromne promene u automobilskom okruženju. Zato reorganizujemo Porsche u svim oblastima. Time želimo da ispunimo nove tržišne realnosti i promenljive zahteve kupaca.“

Jedna od najvećih promena uključuje predstojeći ultraluksuzni SUV pozicioniran iznad Cayenna, interno poznat kao K1. Iako je prvobitno planirano da se nudi isključivo kao potpuno električni model, sada će „prvo debitovati“ samo sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridnim pogonima.

U međuvremenu, ljubitelji Panamere i Cayenna na benzinski pogon mogu da odahnu, navodi Carcoops. Oba modela će nastaviti sa SUS motorima i hibridnim pogonom čak i do 2030-ih, a Porsche je potvrdio da su sledeće generacije sada uvrštene u njegov dugoročni plan ciklusa, obezbeđujući im mesto u ponudi za godine koje dolaze.

Treća velika promena tiče se ostalih planiranih potpuno električnih modela. Bez imenovanja konkretnih vozila, kompanija je saopštila da će „odloženo uvođenje električne mobilnosti“ odložiti njihova lansiranja na tržište.

Razvoj namenske platforme za električna vozila sledeće generacije koja je trebalo da bude osnova ovih modela, prvobitno planiran za 2030-te, više se neće odvijati po planu. Umesto toga, biće reprogramiran, uz potpuno redizajniranje u saradnji sa drugim brendovima Volkswagen grupe.

„Ovo je odgovor kompanije na znatno sporiji rast potražnje za ekskluzivnim vozilima na električni pogon“, napomenuo je Porsche u svom saopštenju.

Ipak, nisu pogođeni svi projekti. Porsche je potvrdio da električni modeli koji su već duboko u razvoju, kao što je Ceyenne EV u standardnom i kupe-SUV obliku, kao i budući sportski automobil u segmentu 718, ostaju po planu.

Ove promene se nadovezuju na ranije odluke, kao što je razvoj novog SUV-a sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji će zameniti Macan, koristeći arhitekturu Audija Q5 kao osnovu. Prodavaće se zajedno sa Macanom EV, koji je prvobitno planiran da bude samostalan u liniji.

Pored planiranja proizvoda, Porsche je priznao da širi globalni pritisci opterećuju njegove prognoze. Američke uvozne tarife, hladno kinesko tržište luksuznih vozila i sporiji tempo usvajanja električnih vozila oblikuju oprezan stav kompanije.

Generalni direktor je priznao da ažurirani plan može samo delimično da nadoknadi ove izazove. Na primer, odlaganje nove platforme električnih vozila zahtevaće amortizaciju i finansijske rezerve, koje će, kako se očekuje, opteretiti operativni profit u 2025. godini za čak 1,8 milijardi evra, nešto što kompanija nije uzelao u obzir u svojoj ranijoj prognozi.

Za 2025. godinu, Porsche održava svoju prognozu prihoda od prodaje od 37 do 38 milijardi evra. Međutim, očekuje se da će profitabilnost biti znatno manja, sa prinosom od prodaje koji se sada projektuje na do 2 procenta, što je veliki pad u odnosu na raniju prognozu od 5 do 7 procenata.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 45



Komentari