home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Chery Omoda EV
 
U Ujedinjenom Kraljevstvu prodaja kineskih automobila je značajno porasla u 2025. godini, toliko da već predstavljaju otprilike jedno od svakih dvanaest novih prodatih vozila. Ova pojava predstavlja dvosekli mač za azijske marke: dok je rast prodaje nesumnjivo dobra vest, donela je sa sobom i nezavidan problem, piše Daily Mail.

Naime, kineski modeli su brzo postali omiljena meta lopova, što je navelo osiguravajuće kuće da, prema izveštaju The Guardiana, zatraže od tih brendova implementaciju jačih uređaja za zaključavanje da bi se otežala njihova krađa.

Ključni razlog za ovu zabrinutost leži u činjenici da su kineski automobili percipirani kao laka meta. Iako zvanične statistike o kriminalu nisu sasvim pouzdane, a podaci o krađama kineskih automobila gotovo da i ne postoje, sveukupni pokazatelji upućuju na to da je stopa krađa vozila u samoj Kini značajno niža nego u Velikoj Britaniji, navodi Jutarnji.hr.

Taj problem tamo postoji, ali ne predstavlja ni približno isti izazov kao u Evropi. Upravo iz tog razloga određene napredne protivprovalne funkcije – poput sofisticiranih imobilajzera, zaštite vrata koja onemogućava pristup unutrašnjim mehanizmima za zaključavanje ili softverskih sistema za otkrivanje provale – nisu bile prioritet za kineske proizvođače.

Međutim, britanske osiguravajuće kuće prilikom procene rizika novih modela sprovode rigorozne testove, uključujući i tzv. dvominutni test napada. Upravo su ih rezultati tih testova naveli da zatraže od kineskih marki da ojačaju sigurnosne mere svojih automobila da bi se bolje nosile s izazovima evropskog tržišta.

Odgovor na taj zahtev je evoluirao od osnovnih zaštitnih mera, poput protivprovalnih matica na točkovima, do dodavanja dodatnog sloja čelika oko brava na vratima ili implementacije naprednog softvera za detekciju i zaštitu od neovlašćenog ulaska.

Srećom, ove mere obično ne zahtevaju veće strukturne intervencije ili redizajn vozila, što ih čini relativno jednostavnim za implementaciju čak i na modelima koji su već u proizvodnji. Još je važnije to što su kineske marke pokazale da su izuzetno prijemčive i agilne kada je u pitanju brza implementacija ovakvih poboljšanja.

Primeri brendova kao što su Chery i BYD dobro ilustruju ovu spremnost na saradnju i adaptaciju. Kao što je istakao International Motors, britanski distributer koji uvozi automobile marki XPeng i GWM, u sličnoj situaciji su već bili korejski i japanski proizvođači prilikom svog ulaska na evropsko i britansko tržište, što ukazuje da je reč o gotovo standardnom procesu prilagođavanja novih igrača na zahtevne standarde Evrope.

Izvor: Jutarnji.hr / Daily Mail

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chery



čitanja : 81



Komentari