
Proizvođači poput BYD-a i MG-a povećavaju svoje prisustvo, a očekivanja su da će se ovaj trend nastaviti uzlaznom putanjom. Čak ni protekcionističke tarife, koje je prošle godine nametnula Evropska komisija, ne usporavaju njihovo širenje, dok neki brendovi, poput pomenutog BYD-a, uskoro počinju proizvodnju na evropskom tlu, tačnije u Mađarskoj.
Kako ističe Klix.ba, mnogi veruju da će Kinezi na kraju "pojesti" tržište električnih automobila u Evropi, kao što to već čine na svom domaćem tržištu. Međutim, visoki zvaničnik BMW-a ublažava očekivanja, uprkos činjenici da kineski brendovi već predstavljaju 5,2 posto prodaje u Zapadnoj Evropi ove godine, u poređenju sa 3,1 posto iz prethodne godine.
Protagonista ovih najnovijih izjava je Jochen Goller, šef prodaje u BMW-u. Nemac, u paraleli koja podseća na dolazak japanskih i južnokorejskih brendova u Evropu, priznaje da kineski brendovi prave "dobre automobile" i ne poriče ono što je očigledno: da će smanjiti tržišni udeo zapadnih i drugih brendova, poput japanskih i južnokorejskih, u Evropi.
Uprkos tome, Goller ukazuje na dva faktora koja će se pojaviti kao glavni izazovi u postizanju iste snage kao u Kini, gde vozila na novu energiju (električna i PHEV) već predstavljaju polovinu tržišta, a lokalni proizvođači zauzimaju centralno mesto.
S jedne strane, direktor bavarskog brenda pominje rastuće cene s kojima se kineski brendovi suočavaju u našoj regiji. Kineski proizvođači uživaju snažnu podršku i subvencije vlade svoje zemlje, a rastuća domaća konkurencija ih je gurnula u prekomernu proizvodnju i rat cenama koji ih "prisiljava" da nude najniže cene.
Štaviše, troškovi proizvodnje u Kini su niži od onih koje ćete naći kod BYD-a, XPenga, Cheryja ili CATL-a, da nabrojimo samo neke, kada počnu proizvodnju u Evropi. Iako je istina da čak i kada izvoze iz Kine, mnogi brendovi nude vrlo atraktivne cene ovde, prednosti koje ovi proizvođači nude ne primenjuju se u istoj meri.
Drugi faktor koji je pomenuo šef prodaje BMW-a ima veze s preferencijama evropske javnosti. Istina je da su trenutni kineski automobili napravljeni više imajući na umu evropske vozače, ali su i dalje daleko od toga da imaju istu reputaciju ili kvalitet vožnje kao, na primer, oni koje nude BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes, Volvo i drugi.
Kineski automobili nove generacije smatraju se "pametnim telefonima na točkovima", s visokim nivoom ugrađene tehnologije i zaista pristupačnim cenama. Međutim, Goller smatra da preferencije i prioriteti evropskih kupaca ne odražavaju precizno faktore digitalizacije i najsavremenije tehnologije kao dobitne.
Izvor: Klix.ba
Foto: BMW