home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
ZF fabrika
 
Evropska automobilska industrija je u recesiji, jer je Evropa, umesto da se bavila sobom i svojim razvojem, štitila svoje tržište od Kine, a to će imati posledice i na Srbiju, rečeno je danas na okruglom stolu "Stanje i perspektive autoindustrije, s posebnim osvrtom na nemačku auto industriju i posledice za zaposlene u Srbiji".

Predsednica UGS Nezavisnost Čedanka Andrić rekla je da se ovom skupu nisu odazvali predstavnici ministarstava privrede i rada, iako je dijalog način da se pronađu rešenja za krizu koja će sigurno pogoditi i Srbiju.

O krizi u autoindustriji govori činjenica da su se brojne evropske vlade već uključile u rešavanje tog pitanja, istakla je ona.

Predsednik Unije poslodavaca Srbije Miloš Nenezić rekao je da su među problemima koji se javljaju u ovom trenutku za dolazak stranih investitora - povećanje cene rada i nekvalifikovana radna snaga u nerazvijenim područjima u koje oni dolaze uz podršku države.

S druge strane, autoindustrija u Evropi je u recesiji, jer se više bavila zaštitom tržišta od Kine, nego što je razvijala svoje mogućnosti, rekao je Nenezić, dodajući da su glavne teme na svim skupovima u Evropi - Kina, Zelena agenda i proteklih par godina Ukrajina.

Sam razvoj Evrope je bio u drugom planu, dok to nije slučaj sa azijskim tržištem, koje nastavlja da se razvija i to vidite po rastu ovde distributera koji stalno predstavljaju nove modele. Ne čujete da bilo ko ima probleme u ovom sektoru, osim Evrope, istakao je on.

Nenezić je ocenio i da u Evropi situacija sa birokratijom nije ništa bolja nego u Srbiji - uvek je: "Fali ti jedan papir" (FTP).

"Šta raditi u takvoj situaciji? Detektovati problem, što smo učinili, i onda tražiti rešenja i delovati", rekao je Nenezić i naglasio da je u sadašnjoj situaciji u Srbiji to malo teže, jer sve je manje stranih investicija, a firme su u "lošijoj likvidnosti".

U dobavljačkom sektoru autoindustrije u Srbiji trenutno je zaposleno više od 100.000 radnika, pri čemu nemačke kompanije kao što su Norma Group, Continental ContiTech, Continental Automotive, Lear, Aptiv, Magna, Kronberg & Schubert, Robert Bosch, ZF, Brose, Vorwerk, Leoni, DRÄXLMAIER i druge, zapošljavaju više od 70.000 radnika.

Najveći poslodavac u Srbiji u ovom sektoru je Leoni, sa približno 12.000 zaposlenih, a pored nemačkih kompanija, tu su i kompanije iz Kine i Južne Koreje.

Izvor: N1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / ZF



čitanja : 65



Komentari