
Kao deo veće studije, firma za istraživanje tržišta Escalent ispitala je stavove kupaca automobila u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj, Španiji i Italiji. Rezultati pokazuje dramatičnu promenu u stavovima ljudi prema kineskim automobilima. Čak 47 posto ispitanika kaže da bi razmislilo o kupovini kineskog automobila, dok bi 44 posto razmislilo o američkom automobilu. To je oštra promena u odnosu na prošlu godinu, kada bi samo 31 posto preferiralo kineske automobile, a čak 51 posto američke, prenosi Revija HAK.
Poverenje u kineske marke je takođe poraslo, mada se mora reći da je nisko: 19 posto sada veruje robi iz Kine, u odnosu na 12 posto prošle godine. Za poređenje, poverenje u američku robu je palo s 31 na 24 posto.
KC Boyce, potpredsednik za razvoj pogonskih sklopova i energetsku tranziciju u Escalentu, veruje da bi geopolitičke napetosti mogle objasniti pad američkih marki.
– Voleo bih da verujem da geopolitika, carine, trgovinski sporazumi i odnos Sjedinjenih Država prema Rusiji i Ukrajini igraju ulogu u osećajima evropskih kupaca prema Sjedinjenim Državama i američkim markama automobila.
Čak 72 posto ispitanika smatra da bi kineski automobili trebalo da budu jeftiniji od etabliranih marki. Samo 13 posto je spremno da plati više za kineski automobil, čak i ako je objektivno bolji.
Izvor: Revijahak.hr / Escalent
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD