
Kako navodi Auto Express, Matano je u poslednje vreme radio na Academy of Art University u San Francisku kao izvršni direktor, ali je upravo sa Mazdom urezao svoje ime u automobilsku industriju.
Nakon General Motorsa i BMW-a, Matano se pridružio Mazdi 1983. godine gde je radio na stvaranju prve generacije „NA“ MX-5 koja je predstavljena 1989. Lagani dvosed je bio veliki hit zahvaljujući svojoj okretnosti, pristupačnosti i jednostavnom, prijateljskom dizajnu. Za više od 35 godina proizvedeno je 1,2 miliona primeraka (svih generacija zajedno), pri čemu je najnovija četvrta generacija „ND“ MX-5 usvojila agresivniji izgled. Originalni dizajnerski etos automobila je međutim uvek ostao dosledan Matanovom originalnom dizajnu.
Matano je radio i na drugim automobilima tokom svog vremena u Mazdi, uključujući i Cosmo sa Vankelovim motorom 1990-ih i legendarni RX-7 generacije FD.
Matanov entuzijazam za Mazdu išao je dalje od njegovog posla, jer je vozio srebrni RX-7 generacije FD i MX-5 M Edition, a prisustvovao je i podržavao razne događaje vezane za Mazdu širom sveta. Čak je i Matanovo Instagram ime „MiataPapa“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Mazda USA / Facebook